معاون وزیر بازرگانی گفت: در سفرهای خارجی که از بخش خصوصی نمایندگانی را با خود می‌‏بریم، یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن این است که شرکت‌‏های همراه آنقدر قدر نیستند که بتوانند از فرصت‌‏های بزرگ کشور هدف استفاده کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: نقص کار این است که این جا تشکیل کنسرسیوم نمی‌‏دهند. مثلا اگر بخواهیم مواد غذایی صادر یا چرم صادر کنیم یا اگر بخواهیم در کشورهای هدف کارخانه‌‏های صنایع تبدیلی کشاورزی تاسیس کنیم، بنیه مالی ندارند که آنجا بررسی کنند و جواب بدهند وگرنه بخش خصوصی را در سفرها به همراه بردن باعث افتخار ماست. گاهی می‌‏شود بنده

یا آقای وزیر همراهشان نیستیم، بخش خصوصی را با یک مدیرکل یا یک کارشناس با هماهنگی سفارت‌‏خانه‌‏ها به سفرهای خارجی می‌‏فرستیم.

مهدی غضنفری با اشاره به گلایه‌‏های اسدالله عسگر اولادی مبنی بر عدم حضور بخش خصوصی در سفرهای دولتی گفت: گلایه ایشان به یک سفر چین بود که آقای وزیر رفته بودند و چند سفر هم آقای نهاوندیان رفته بودند که ایشان گله‌‏مند بودند، ولی ما منظورمان از بخش خصوصی یک نفر یا دو نفر نیست، بلکه برای سفرها در روزنامه‌‏ها فراخوان می‌‏دهیم تا افرادی که حوزه کاریشان به کشور هدف مربوط است، را شناسایی کنیم.