گروه بازرگانی - مسدود شدن در‌های غربی و جنوبی نمایشگاه بین‌المللی تهران که روز چهارشنبه گذشته پس از سه روز رسانه‌ای شد به بهانه رفع مشکل ترافیکی محدوده سئول و بزرگراه چمران توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اتفاق افتاد وقتی برای نشست خبری که به این بهانه برگزار شده بود از در سئول راهی نمایشگاه شدیم ترافیک این محدوده دو چندان شده بود و نکته قابل توجه اینجا است که پلیس نمایشگاه نیز علت اصلی این اقدام پلیس راهنمایی و رانندگی را که نزدیک به سه شبانه‌روز ادامه داشت، نمی‌داند. سیدجلال حسینی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در حاشیه بسته‌شدن در‌های ورودی محل دائمی نمایشگاه‌ها در آستانه برگزاری همزمان سه نمایشگاه لوازم خانگی، بتن و کاشی و سرامیک، گفت: علاوه بر برپایی این سه نمایشگاه براساس موافقتنامه‌ای که بین روسای جمهور ایران و کشورهای عضو آلبا (آمریکای لاتین) منعقد شده طی روزهای آینده نمایشگاه کشورهای آمریکای لاتین در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بستن در‌‌های ورودی نمایشگاه‌ها توسط نیروی انتظامی اقدامی ناگهانی بوده بیان کرد: این اقدام غیرمسوولانه و خارج از صلاحیت قانونی عوامل راهنمایی و رانندگی است، حسینی در ادامه افزود: بعد از گذشت ۲۴ساعت از مسدود نمودن در‌های ورودی نمایشگاه بین‌المللی نامه‌ای از عوامل راهنمایی و رانندگی به دستمان رسید که به بخشنامه‌ای که در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی توسط سیدهادی هاشمی، رییس پلیس تهران بزرگ نوشته شده بود استناد کرده بودند، وی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه قضایی حق نداردعلیه دستگاه دولتی دیگر اقدام غیرمسوولانه کند، خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاه‌ها قرارداد ۳۰۰میلیون تومانی برای سال ۸۷ با راهنمایی و رانندگی منعقد نموده تا به ایجاد نظم، روان‌سازی و تسهیل امور ترافیکی اطراف نمایشگاه در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها اقدام کنند، اما با وجود توافقات صورت گرفته راهنمایی و رانندگی به بهانه انضباط ترافیکی در محدوده برگزاری نمایشگاه اقدام به مسدود نمودن در‌های ورودی نمایشگاه کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران درخصوص اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی در‌های ورودی گفت: رایزنی‌های صورت گرفته و تلاش‌هایی شده که به‌رغم محدودیت‌ها با رایزنی‌های انجام شده در‌های شمالی و جنوبی باز است.

وی با بیان اینکه معتقد نیستیم که برگزاری نمایشگاه باعث بروز ترافیک در این محدوده می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مشکل ترافیک فقط در محدوده نمایشگاه است پس چرا ما در سایر نقاط تهران نیز ترافیک سنگین داریم و چرا نیروی انتظامی اقدام به پلاک کردن خودروها می‌کند؟ متاسفانه در ایران، خودروها مرگ ندارند.

حسینی تصریح کرد: این اقدامات غیرقانونی تبعات منفی حقوقی داخلی و خارجی را در پی دارد و ما با دست خودمان دیپلماسی و بازرگانی خودمان را محدود می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم این گونه مسائل توسط هیات وزیران و بر اساس مصوبه برطرف شود و اقدامی را مرتکب نشویم که موجب تنش اجتماعی شود.