درهای نمایشگاه تهران مسدود شد

مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مسدود شدن دروازه‌های ورودی نمایشگاه بین‌المللی را مشکل‌آفرین دانست. راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در‌های غربی و جنوبی نمایشگاه بین‌المللی را مسدود کرده است به طوری که وسایط نقلیه باری در خیابان سئول متوقف می‌شوند که باعث بروز ترافیک در اطراف در غربی شده است. مسوولان راهنمایی و رانندگی دلیل مسدود کردن در‌ها را بروز ترافیک در خیابان چمران عنوان کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با «فارس» اظهار داشت: چند تن از نمایندگان بانک جهانی که برای برخی مذاکرات قرار بود به سازمان توسعه تجارت بیایند، به دلیل بسته بودن در‌ها و مسدود شدن مسیرهای ورودی بازگشتند.

درها باز شد

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: نمایشگاه بین‌المللی هیچ گاه تعطیل نمی‌شود. سید جلال‌ حسینی، در گفت‌وگو با «فارس» در خصوص بسته شدن درهای اصلی نمایشگاه بین‌المللی بر روی خودروهای ورودی به این نمایشگاه اظهار داشت: به جز در ورودی خیابان سئول که هنوز توسط ماموران بسته است، سایر در‌ها را بازگشایی کرده‌ایم و در حال مذاکره هستیم تا در سئول نیز باز شود.

منافع برای دیگران، ترافیک برای مردم!

و اما سرهنگ هاشمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های پربیننده در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران به «ایسنا» گفت: متاسفانه ظرفیت پارکینگی این محل تنها حدود ۲‌هزار و ۴۰۰ دستگاه است.

این در حالی است که تعداد خودروهای افراد مراجعه‌کننده به این نمایشگاه‌ها بیش از ۲۰‌هزار دستگاه است. از سوی دیگر افرادی که با وسایط نقلیه عمومی به این محل می‌آیند نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ که ساعات پایانی کار نمایشگاه است وارد بزرگراه چمران شده و به دلیل نبود پایانه مسافربری دو لاین از این اتوبان را اشغال کرده و این امر موجب پس‌زدگی بار ترافیک می‌شود. از سوی دیگر برای تاکسی‌ها و وسایط نقلیه عمومی نیز صرف نمی‌کند که در ترافیک مانده و این مسافران را به مقصد برسانند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه کتبا طی نامه‌های متعدد به بخش‌های مربوطه از جمله شهرداری تهران، وزارت بازرگانی و نمایشگاه بین‌المللی تهران اعلام کرده‌ایم که از این پس به هیچ عنوان مسوولیتی در خصوص ترافیک نمایشگاه بین‌المللی تهران نمی‌پذیریم، افزود: مسوولان برگزاری نمایشگاه‌ها باید خودشان پاسخگوی مردم و ترافیک منطقه باشند و بگویند بر چه اساسی ترافیک تهران را درگیر منافع خود می‌کنند؟