رییس شورای اصناف کشور درباره برنامه‌های این شورا در دوره سوم فعالیت اظهار کرد: درباره برنامه‌ها قرار نیست تک‌تک هیات رییسه صحبت کنند، در هفته آینده یک نشست خبری برای تشریح برنامه‌های شورا برگزار می‌شود. قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره زمان تشکیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصناف ایرانیان گفت: تشکیل این فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اصل سامان دادن به توزیع کالا است، زیرا در حال حاضر مشکلات زیادی برای توزیع کالا وجود دارد، شرکت‌های پخش زیادی وجود دارند و اصناف هم بی‌شمار هستند.

وی خاطرنشان کرد: کار ما دخالت در کار شرکت‌های پخش نیست و قرار نیست فروشگاه جدیدی هم احداث شود فقط با واحدهای صنفی موجود یک سیستم توزیع جدید تعریف می‌شود، طبق این طرح خرید کالا از مبدا توسط سیستمی که سرمایه‌گذاری خود اصناف تشکیل شده است از وارد‌کننده یا تولید کننده انجام می‌شود و توسط همین سیستم نیز توزیع می‌شود.

نوده‌فراهانی درباره چگونگی تامین کالا برای این فروشگاه‌ها گفت: تامین کالاها از طریق تولیدکننده، واردکننده و حتی بنکداران انجام می‌شود.

نوده‌فراهانی همچنین درباره شائبه دولتی شدن شورا گفت: شورا به هیچ عنوان دولتی نمی‌شود و کاملا مستقل است، اما تعامل مستقیم با همه ارگان‌ها دارد؛ شورای اصناف در دوره اول مشورتی بوده ولی در حال حاضر مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی وظایف اجرایی بر عهده دارد.