نمایشگاه توانمندی‌های ایران در سلیمانیه - ۷ آذر ۸۷

استانداران دو استان کرمانشاه و سلیمانیه عراق در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های ایران که با محوریت استان کرمانشاه در سلیمانیه عراق برپا شده، در جمع بیش از ۳۰ خبرنگار شبکه‌های خبری و خبرگزاری‌های داخلی و خارجی بر گسترش روابط دو طرف تاکید کردند. به گزارش خبرنگار اعزامی «ایسنا»، مجید غفوری استاندار کرمانشاه در این نشست خبری افزود: در طول تاریخ استان‌های کرمانشاه و سلیمانیه همواره پشتیبان یکدیگر بوده‌اند و بدون شک این همکاری و هماهنگى همواره پایدار خواهد ماند.

وى ادامه داد: استان کرمانشاه تلاش می‌کند که صادرات غیر نفتی خود را به منطقه کردنشین عراق به مرز یک‌میلیون دلار در سال برساند. استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تجار و بازرگانان و صنعتگران و مهندسان کرمانشاهی آماده ارائه هرگونه خدمات به منطقه کردستان عراق هستند. در ادامه این نشست خبری، دانا احمد مجید ـ استاندار سلیمانیه عراق ـ گفت: این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه کشور ایران در منطقه کردستان عراق است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از لحاط حجم و وسعت نسبت به تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده بسیار بزرگتر و باکیفیت‌تر است. دانا احمد مجید تصریح کرد: سلیمانیه با سه استان ایران یعنی استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی هم مرز است، اما استان کرمانشاه نسبت به دیگر استان‌های همجوار پیشرفته‌تر است و ما ترجیح می‌دهیم بیشترین حجم معاملات خود را با این استان انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین نیازهای استان سلیمانیه، آب، برق و سوخت است که با مذاکراتی که در این خصوص با مسوولان استان کرمانشاه داشته‌ایم، این استان می‌تواند نیازهای ما را مرتفع سازد. نمایشگاه توانمندی‌های کشورمان با استقرار ۲۳۰ غرفه و محوریت استان کرمانشاه از پنجم تا هشتم آذر در سلیمانیه عراق برپا است. همچنین نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در استان کرمانشاه، گفت: نمایشگاه سلیمانیه فرصتی مناسب برای آشنایی تجار و صنعتگران ایرانی با فضای تجاری کردستان عراق است. دیاری معروف آقا افزود: افتتاح این نمایشگاه نقطه عطفی در روابط دو کشور و به ویژه استان‌های کرمانشاه و سلیمانیه است.