دیدار هیات تجاری هندوستان با نمایندگان بخش‌خصوصی اصفهان

گروه بازرگانی- هیات تجاری فدراسیون سازمان‌های صادرکننده هندوستان، شامگاه سه‌شنبه با تولیدکنندگان و بازرگانان اصفهان دیدار کردند. به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان، در این دیدار که‌در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، رییس فدراسیون سازمان‌های صادرکننده هندوستان روابط ایران و هندوستان را مربوط به چند هزار سال قبل دانست و افزود: دو کشور در زمینه‌های مختلف می‌توانند همکاری تجاری خوبی داشته باشند. «آر کی دهاون» گفت: فدراسیون موسسات صادرکننده هندوستان با هدف توسعه تجارت خارجی به خصوص صادرات به سایر کشورها شکل گرفت و اکنون نمایندگی بیش از ۱۰۰هزار صادرکننده هندی را برعهده دارد و ۷۰درصد صادرات کشور هند را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: دفاتر این فدراسیون در بیشتر ایالت‌های هند فعال است و با همکاری دولت به رفع مشکلات صادرکنندگان می‌پردازد و اعضای این فدراسیون عمدتا در زمینه جواهرات، سنگ‌های ارزشمند، پارچه و پوشاک، وسایل مهندسی، چرم، صنایع دستی، شیمیایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و محصولات دارویی و آرایشی فعال هستند.

این مقام هندی خاطر نشان کرد: دو دولت ایران و هند تصمیم گرفته‌اند که حجم مبادلات تجاری را به مرز ۲۰میلیارد دلار برسانند و امیدواریم که با حضور شرکت‌های هندی در ایران بتوانیم به این رقم دست پیدا کنیم.

وی با اذعان به این مطلب که شرکت‌های ایرانی در صادرات به هند موفق‌تر از شرکت‌های هندی در صادرات به ایران بودند، گفت: شرکت‌های ایرانی سالانه ۱۰‌میلیارد دلار به هند کالا صادرکرده‌اند در حالی‌که شرکت‌های هندی فقط دو میلیارد دلار صادرات داشته‌اند و کل صادرات هند به جهان رقمی معادل ۲۰۰میلیارد دلار است. وی یادآور شد: حجم صادرات از چین به ایران ۴۰درصد رشد داشته، ولی حجم صادرات هند به‌ایران تنها چهار درصد رشد داشته و باید مشکل مبادلات دو کشور رفع شود. حمیدرضا مومنی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت: برقراری ارتباط تنگاتنگ اقتصادی بین دو کشور نیازمند تشکیل میزی بین اتاق بازرگانی اصفهان و فدراسیون صادرکننده هندوستان با هدف رفع موانع صادرات و واردات و مبادله خدمات و کالا است. در ادامه‌این دیدار مهمانان‌هندی با بازرگانان اصفهانی در شش زمینه صنایع شیمیایی، آهن و فولاد، صنایع غذایی، فلزات غیرآهنی، ابزارآلات صنعتی و محصولات دارویی تبادل‌ اطلاعات جهت بازاریابی محصولات خود کردند.