دبیرکل فدراسیون اتاق‌های بازرگانی هند گفت: در شرایط موجود ارائه تضمین‌های بانکی و گشایش به موقع اعتبارات اسنادی می‌تواند برخی مشکلات موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران هندی برای حضور در ایران را از میان بردارد. آمیت میترا (AMIT MITRA) در گفت‌وگو با ایلنا افزود: در حال حاضر ۱۴ شرکت بزرگ هندی به طور جدی در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ و فعال هستند که با احتساب شرکت‌های کوچک‌تر، تعداد آنها بیش از این رقم است، اما قصد داریم تا در زمینه‌های مختلفی از جمله فولادسازی، خودروسازی، نفت و... سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در ایران انجام دهیم.

وی اظهار داشت: ایران فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی دارد و امیدواریم با همکاری‌های متقابل، ارزش سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های هندی در ایران به‌میلیاردها دلار برسد.

دبیرکل فدراسیون اتاق‌های بازرگانی هند تصریح کرد: در حال حاضر حجم مبادلات غیر‌نفتی ایران و هند حدود ۵/۲میلیارد دلار است که اعتقاد داریم در شرایط فعلی این رقم می‌تواند تا ۷‌میلیارد دلار افزایش یابد که تلاش‌های مقامات بازرگانی دو طرف را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران هندی در سال گذشته ۴۴‌میلیارد دلار در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: ما علاقه‌مندیم بخش زیادی از این سرمایه‌گذاری‌ها در ایران انجام شود ولی برای تحقق این هدف لازم است موانع پیش روی سرمایه‌گذاری‌ها برداشته شود.