دنیای اقتصاد- سازمان منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار و شرکت AMA Tech راس خیمه در امارات متحده عربی تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی امضا کردند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، با اعلام این مطلب گفت: به موجب این تفاهم‌نامه دو طرف در زمینه ترانزیت، ترخیص، واردات و صادرات، جذب و هدایت کالاهای تجاری در دو منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار و راس خیمه همکاری خواهند کرد.

باقری‌زاده افزود: جلب و جذب نظر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی درخصوص کالاهای تجاری و تولید و ترانزیت محصولات در دو منطقه آزاد و نیز راه‌اندازی خطوط هوایی، کشتیرانی، حمل‌و‌نقل زمینی و دریایی متناسب با سیاست‌ها، راهبردها و کاربردهای دو منطقه آزاد صورت خواهد گرفت.

همکاری بین دانشگاه بین‌المللی چابهار با دانشگاه‌های مستقر در منطقه آزاد راس‌الخیمه در زمینه تبادل دانشجو، مدارک و استاد از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

آیت یوسف میرفردوس مدیر شرکت AMA TECH راس خیمه نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه همکاری، جذب سرمایه‌گذاران جهت احداث شهرک‌های تفریحی، توریستی، شهر بازی، هتل و رستوران در منطقه آزاد چابهار و نیز اخذ تسهیلات و اعتبارات بانکی از بانک‌های ایرانی یا امارات‌متحده عربی و یا بانک‌های بین‌المللی با وکالت‌نامه رسمی برای امور مربوطه توسط شرکت AMA Tech نیز

در نظر گرفته شده است.