اگرچه از میزان صدور اسناد گواهی مبدا در هفت ماه گذشته ۱۲‌درصد کاسته شده است، اما ۸۱‌درصد بر ارزش کالاهای صادر شده با استناد به اسناد گواهی مبدا اتاق تهران افزوده شده و رقم آن از ۳‌میلیارد و ۸۷۱‌میلیون دلار گذشته است. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در همین مدت، واحد عضویت اتاق تهران ۸۰۰۹ فقره کارت بازرگانی صادر کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱ فقره کاهش نشان می‌دهد.

با صدور ۲‌هزار و ۱۵۸ فقره سند گواهی مبدا در مهرماه، تعداد اسناد صادرشده در هفت ماه گذشته به ۱۸‌هزارو۹۳۸ فقره رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

با این حال ارزش کالاهایی که براساس اسناد گواهی مبدا به خارج از کشور صادرشده، از نظر ریالی ۸۲‌درصد و از نظر دلاری ۸۱‌درصد افزایش یافته است.

به این ترتیب آمارها نشان می‌دهد که ازابتدای امسال تاکنون ۶‌میلیون و ۸۰۹‌هزارتن کالا به ارزش سه‌میلیاردو ۸۷۱‌میلیون دلار معادل سه‌هزارو ۶۱۲‌میلیارد تومان توسط بازرگانان عضو اتاق تهران به خارج از کشور صادر شده است که نشانگر سهم ۳۰درصدی (تقریبی) آنها از کل صادرات غیر نفتی کشور است. در مهر ماه، تعداد‌هزارو ۳۰۲ فقره کارت بازرگانی صادر شده است که از این تعداد، ۱۷۲ فقره کارت برای اشخاص حقوقی و ۱۱۵ فقره کارت برای افراد حقیقی صادر شده و در عین حال ۷۴۳ شخص حقوقی و۲۷۲ شخص حقیقی، کارت بازرگانی خود را تمدید کرده اند.

آمار کل کارت های صادرشده توسط اشخاص حقوقی، هزار و ۱۵۶ فقره و این آمار برای اشخاص حقیقی، ۷۷۷ فقره در ۷ماه گذشته بوده است.

در همین مدت ۴‌هزارو ۲۵۵ شخص حقوقی و ‌هزار و ۸۲۱ شخص حقیقی کارت بازرگانی خود را تمدید کرده‌اند.