گروه بازرگانی-‌تمامی تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات برای ثبت‌نام در قانون مالیات بر ارزش افزوده ملزم به دریافت ایران‌کد شدند. وزارت امور اقتصادی و دارایی دستورالعمل و قالب استاندارد صدور صورتحساب فروش کالاها و ارائه خدمات را در قالب ضوابط قانون مالیات بر ارزش افزوده به کلیه عرضه‌کنندگان کالاها و ارائه‌دهندگان خدمات ابلاغ کرد. قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار است از اول مهرماه جاری در سراسر کشور اجرایی شود، بنابراین تمامی تولیدکنندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات باید برای عضویت در آن ثبت‌نام کنند و یکی از شرایط پذیرش مدارک ثبت‌نام دارا بودن ایران‌کد است.

شمایل جدید «میزکالا»

مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برگزاری «میز کالا» به شکل جدید و کارآمدتر در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مهرداد جلالی‌پور با اشاره به اینکه هدف از برگزاری «میزکالا» بررسی و حل مشکلات صادرکنندگان کالا با همکاری دستگاه‌های مرتبط درون سازمانی و برون سازمانی است، افزود: در همین قالب «میز پسته‌» اخیرا برگزار شد که نتایج مطلوبی را در پی داشت.

وی با بیان اینکه به زودی «میز صنایع دستی» نیز برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته حدود ۷۰میز کالا و در نیمه نخست امسال میز کالای گیاهان دارویی، فولاد، نساجی و پوشاک و ... در سازمان توسعه تجارت اجرا شد و هم اکنون شکل جدید و کارآمدتر آن را در دستور کار داریم.