کشتیرانی والفجر با حمایت بانک توسعه تجارت چهار فروند کشتی ۱۱۰۰ TEU چینی ‌‏را تا دی ماه امسال وارد ناوگان دریایی ایران می‌‏کند. لطف‌‏‌ا... سعیدی، مدیر عامل‌‏شرکت‌‏کشتیرانی ‌‏والفجر با اعلام این‌‏خبر ‌‏گفت: بر اساس برنامه زمان‌‏بندی شده اولین کشتی در ‌‏۱۰ شهریور و مابقی تا دی ماه تحویل‌‏خواهد شد.

وی افزود: تا ‌‏اوایل سال ۲۰۰۹ ظرفیت ناوگان‌‏دریایی والفجر به‌‏۳ برابر ظرفیت کشتیرانی در سال ۲۰۰۷ خواهد رسید.

سعیدی خاطرنشان کرد: با خرید این‌ ‏کشتی‌‏ها ظرفیت‌ ‏کانتینری والفجر به ۵ برابر ظرفیت فعلی می‌رسد و امیدواریم با این افزایش ظرفیت و شبکه ‌‏خطوط کانتینری ‌‏‌‏در ‌‏جهت افزایش صادرات گام برداریم.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان توسعه تجارت برای اولین بار ۲۰۰ کانتینر‌‏ یخچالی‌ ‏خریداری کردیم تا امکان سرویس‌‏دهی و توانایی صادرات میوه‌وتر‌‏ه‌‏بار ‌‏و ‌‏کالاهایی را که نیازمند کانتینرهای یخچالی است پیدا کنیم.

سعیدی خاطر‌نشان کرد: با توجه به نیاز ایران به کشتی‌‏های فیدری برنامه منظم حمل کانتینر به بوشهر - بندرعباس و به زودی از بندر عسلویه آغاز خواهد شد. به گفته وی در حال‌ ‏حاضر برای مسیرهای بوشهر، کویت، بحرین، شارجه و دبی خطوط منظم جابه‌‏جایی مسافر دایر شده است.

به گفته وی، برای ‌‏گسترش فعالیت‌ و شبکه حضور در ‌‏کشورهای‌‏ حوزه خلیج فارس‌، ‏ایجاد ‌‏کشتیرانی‌‏های مشترک در دستور کار است و در این راستا شرکت‌‏های مشترکی با کویت‌‏، امارات، راس‌الخیمه و عمان ‌‏‏تشکیل شده است که سهم زیادی در افزایش سهم دریایی ایران در ترانزیت کالا خواهد داشت.