کمیسیون بازرگانی اتاق تهران آخرین نشست خود را به بررسی قاچاق طلا و سنگ‌های قیمتی اختصاص داد.

این کمیسیون با دعوت از نمایندگان سازمان توسعه تجارت، گمرک و نیز رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر به بررسی چالش‌های واردات طلا و سنگ‌های قیمتی پرداخت.در این نشست رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر خواهان تسهیل واردات به روش قانونی با هدف جلوگیری از قاچاق این کالا شد. کوروش گوهربین گفت: موضوع مهم فعلی، قانونمند کردن واردات این فلز است. در حال حاضر کسانی که در این صنعت مشغول به کار هستند در گمرک با مشکلاتی عدیده مواجه می‌شوند. وی گفت: از آنجا که واردات طلا به کشور با ارز صادراتی انجام می‌شود، متاسفانه افرادی که از راه قانون به واردات می‌پردازند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند در حالی که برای قاچاق این کالا مشکلات کمتر است به همین دلیل ما خواهان قانونمند شدن این موضوع هستیم و انتظار داریم قوانین دست و پاگیر موجود در این فرآیند اصلاح شود.رییس اتحادیه فروشندگان طلا وجواهر گفت: قانونمند شدن واردات طلا و جواهر و الماس، درآمد زیادی را عاید کشور می‌کند به همین دلیل، ما خواهان ورود کالای همراه مسافر بدون انتقال ارز و ارزیابی به موقع آن هستیم تا زمان زیادی اتلاف نشود و البته می‌توانیم تضمین کنیم که ارزیابی ارزش کالا‌ها توسط افرادی صورت پذیرد که دارای پروانه کسب از اتحادیه باشند و این شرایط برای کسانی فراهم شود که به صورت قانونی ثبت شده باشند.

حمید حسینی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه موضوع طلا و جواهر جدی است و مشکلات خاص خود را دارد تعریف یک منطقه ویژه طلا و جواهر می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات این بخش کمک کند و پیشنهاد می‌شود این موضوع از طریق اتاق پیگیری شود.

اعضای کمیسیون بازرگانی اتاق تهران و کارشناسان در نهایت به این نتیجه رسیدند که چالش‌های مطرح شده در این نشست را به صورت گزارش کارشناسی تهیه وبه مراجع دولتی مرتبط ارائه کنند.