ارزش واردات انواع شناور و قایق به ایران طی سه ماهه ابتدای امسال با کاهش ۲۲‌درصدی نسبت به سال گذشته به هفت‌میلیون دلار و صادرات این محصولات نیز در این مدت با کاهش ۱۰۰‌درصدی تنها به ۵۰۰ دلار رسید.
به گزارش «مانا» طی سه ماهه ابتدای سال‌جاری واردات انواع قایق و شناور به ایران از نظر وزنی به ۲۰۸۰ تن و از نظر ارزش به هفت‌میلیون دلار رسید؛ در حالی که این حجم از واردات طی مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن ۲۷۱۵هزار تن و از لحاظ ارزش ۱/۹‌میلیون دلار برآورد شده بود.

در این مدت واردات انواع وسایل حمل‌ونقل ریلی به 9/44‌میلیون دلار، وسایل نقلیه زمینی به ۶۳۳‌میلیون دلار و وسایل حمل‌ونقل هوایی به 7/74‌میلیون دلار بالغ شد که در مجموع کل واردات صنایع حمل‌ونقلی ایران در این مدت از نظر وزن به ۹۸هزار و ۹۰۷ تن و از نظر ارزش به ۷۶۰‌میلیون دلار می رسد.
از سوی دیگر ارزش صادرات انواع شناور و قایق از ایران در این مدت با کاهش ۱۰۰‌درصدی تنها به ۵۰۰ دلار و به لحاظ وزنی با بیش از ۹۵/۹۹‌درصد کاهش به یک تن بالغ شد. سال گذشته در همین مدت ایران بیش از ۱۳‌میلیون دلار انواع قایق و شناور به وزن ۱۶۵۶تن صادر کرده بود.
مجموع صادرات انواع وسایل نقلیه زمینی، دریایی و هوایی تا پایان خرداد ماه به 8/112‌میلیون دلار می رسد که نسبت به سال گذشته ۳۰‌درصد کاهش یافته است. همچنین ارزش صادرات تجهیزات و وسایل نقلیه ریلی با ۹۹‌درصد کاهش به ۳۷۲۰ دلار، تجهیزات و وسایل حمل و نقلی زمینی با ۱۶درصد کاهش به ۱۱۲میلیون دلار و تجهیزات و وسایل نقلیه هوایی با ۱۰۰‌درصد افزایش به بیش از ۵۶هزار دلار رسید.