سرپرست کنترل تولید و ارسال فرآورده شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: صادرات محصولات این شرکت در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

محمدرضا جولایی، میزان صادرات پروپان درسه ماه اول امسال را بیش از ۱۰۶هزار تن برشمرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶درصد افزایش داشته است. به گفته وی، در این مدت‌۸۳هزار تن بوتان نیز به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال گذشته ‌۴۷درصد افزایش داشته است.

سرپرست کنترل تولید و ارسال فرآورده شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی میزان افزایش ارسال میعانات گازی به پتروشیمی نوری را ‌۱۰برابر سال گذشته عنوان کرد و افزود: ارسال گاز اتان به پتروشیمی جم نیز ‌۱۰۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

جولایی اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال ‌۲۴۱میلیون متر مکعب گاز نیز به پتروشیمی پارس ارسال شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از فزونی دو برابری برخوردار است.

وی صادرات میعانات گازی ارسالی از پالایشگاه پارسیان در استان فارس را چهار برابر خواند و گفت: بیش از دو میلیون بشکه میعانات گازی این پالایشگاه از طریق پایانه‌های پارس جنوبی صادر شده است.

به گفته سرپرست کنترل تولید و ارسال فرآورده شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به دلیل آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی میزان صادرات میعانات گازی و گوگرد مجتمع در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته حدود ‌۳۰درصد کاهش یافته است.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی درزمان حاضر وظیفه بهره‌برداری و تولید، تعمیر و نگهداری از سکوهای دریایی و فازهای پالایشگاهی یک تا پنج پارس جنوبی را بر عهده دارد.