رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به قانون جدید اصل ۴۴ گفت: براین اساس قوانین و مقررات مزاحم و دست وپاگیر برای فعالیت کارآفرینان و کسب‌وکار را شناسایی و با برنامه مناسب حذف خواهیم کرد. محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با «برنا»، با بیان اینکه اتاق بازرگانی با تمام توان خود به مجلس هشتم کمک می‌کند تصریح کرد: در قانون جدید اصل ۴۴، ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب‌و‌کار مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف یاد شده ابزار مناسبی در بررسی دست داریم که تهیه پیش‌نویس قانون فضای کسب وکار نمونه بارز آن است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اضافه کرد: برای اجرای قانون فضای کسب‌وکار تمهیداتی اندیشیده شده است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس این قانون در مدت زمان کوتاهی به تصویب برسد.

نهاوندیان افزود: با تصویب این قانون به عنوان متممی برای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، شاهد فضای بهتری برای کسب‌وکار خلاق و مبتکرانه در اقتصاد کشور خواهیم بود.

به گفته وی تهیه پیش‌نویس یاد شده از وظایف اتاق است که با استفاده از نظرات بخش خصوصی باید تدوین شود.

نهاوندیان افزود: امیدوارم هر کاستی که در جریان اجرای قانون با آن مواجه می‌شویم بتوانیم در قانون دوم مورد ملاحظه قرار دهیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: تصمیم داریم در مدت کمتر از یک سال این پیش‌نویس را تهیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طی فراخوانی که در این ارتباط منتشر می‌شود موانع کسب‌وکار برای تدوین بهتر این پیش‌نویس در اختیار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران قرار می‌گیرد.