۴۵ میلیارد ریال از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان جوایز صادراتی سال ۱۳۸۵ به ۲۵۰ نفر از تجار و صادرکنندگان استان کرمانشاه واگذار شد. اصغر میرزایی ـ رییس سازمان بازرگانی استان کرمانشاه ـ در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، گفت: طی سال ۱۳۸۵ در مجموع حدود ۵۰۰ میلیون دلار کالا و خدمات فنی مهندسی از استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از محل مانده منابع جوایز سال ۱۳۸۴ حدود یک میلیارد تومان جایزه صادراتی به صورت نقدی به ۲۲ نفر از تجاری که درسال ۱۳۸۵ اقدام به صدور کالا کرده بودند، پرداخت شد و اکنون نیز جوایز صادراتی مربوط به مابقی پرونده‌های سال ۱۳۸۵ به صورت سهام پرداخت ‌می‌شود.

میرزایی گفت: در ابتدا صادرکنندگان تصور ‌می‌کردند این سهام معتبر نبوده و قابل خرید و فروش نیست، ولی اکنون مشخص شده که هر روز به ارزش این سهام افزوده ‌می‌شود.

میرزایی قیمت هر سهم را ۳۱۳ تومان اعلام کرد و گفت: طی یکی دو ماه اخیر قیمت این سهام با ارزش افزوده‌ای که داشته‌اند به بیش از ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های ۱۳۸۳، ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ مجموعا ۱۲ میلیارد تومان جوایز صادراتی به صادرکنندگان استان پرداخت شده است.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه این استان رتبه هشتم صادرات را در کشور دارد، گفت: این رتبه جایگاه مناسبی است، ولی با توجه به مزیت‌های استان باید آن را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به بازار عراق گفت: حجم نیاز واردات کشور عراق۴۰ میلیارد دلار است که ایران تنها دو میلیارد دلار آن را در اختیار دارد و هشتمین شریک تجاری عراق است که باید با کار بیشتر رتبه‌مان را در بازار عراق ارتقا دهیم.