مدیر مسوول محترم روزنامه دنیای‌اقتصاد

احتراما، ضمن عرض سپاس از بذل توجه آن نشریه تخصصی و همکاران گرامی شما که حرفه‌ای‌ترین نگاه را در مباحث اقتصادی ارائه می‌دهید، باید توجه جنابعالی را به یکی از اخبار مندرج در شماره‌های قبل آن نشریه جلب نمایم. در روزنامه شماره ۱۵۵۱ مورخ یکشنبه ۲ تیر امسال در صفحه پنج خبری در آن نشریه به چاپ رسیده بود و با روتیتر و تیتر: «عسگر اولادی خبر داد» «کاهش چشمگیر صادرات پوشاک، فرش و پسته»، متاسفانه در این خبر مطالبی از قول اینجانب به چاپ رسیده بود که با مطالب و مفاهیم مطرح شده از سوی اینجانب متعارض و متضاد بود و دیگر اینکه حداقل یکی از جملات ذکر شده از سوی اینجانب در متن خبر کاملا نامفهوم بود. بخش‌های مذکور اینچنین بودند:

«امیر عابدی» نیز اعلام کرد: در بخش خصوصی باید اعتماد به خردگرایی وجود داشته باشد تا بتواند خلاف جریان دولت عمل کند. وی اضافه کرد: بهتر است به سازمان توسعه تجارت پیشنهاد دهیم که پرداخت جوایز صادراتی به صورت ارائه سهام نباشد، اما متاسفانه دولت در انجام این کار اصرار دارد.» این درحالی است که سخنان من اینچنین بوده است: بخش خصوصی باید موضوعات مطروحه روز و مشکلات خود را با اهتمام و اعتقاد به خردگرایی دنبال کند. افزایش یک درصدی جوایز صادراتی برای صادرات بالای ۵میلیون دلار و یا نحوه پرداخت و افزایش جوایز صادراتی یعنی جبران خسارت ناشی از تورم و تثبیت نرخ ارز از چنین مواردی است که بهتر است بخش خصوصی با خردگرایی آنها را مطرح نماید.

و در مورد پاراگراف دوم خبر هم اصل سخنانم چنین بود: «با توجه به اصرار سازمان توسعه تجارت کشور برای پرداخت جوایز صادراتی به صورت سهام و عدم‌ تمایل صادرکنندگان به این تصمیم بهتر نیست که کمیسیون صادرات اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی روش‌های دیگر نحوه پرداخت این جوایز و همچنین افزایش آن را، پس از انجام کار کارشناسی، به سازمان توسعه تجارت اعلام نماید؟»

* امیر عابدی، عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران