واردات میوه در راه است

رییس تعاونی فروشندگان میوه و تربار از نشست مشترک اصناف با وزارت بازرگانی برای حل معضل خشکسالی و واردات میوه خبر داد. حسین مهاجران با بیان این مطلب در گفت‌وگو با «برنا» اعلام کرد: مقامات وزارت بازرگانی از اصناف برای مقابله با بحران خشکسالی نظرخواهی کردند به طوری که آنها خواستار برنامه‌ریزی در سال‌جاری برای واردات میوه و مرکبات برای سال‌های آینده نیز شدند.

وی با بیان اینکه سرمازدگی ریشه بسیاری از درخت‌ها را از بین برده است، خاطرنشان کرد :به همین دلیل وزارت بازرگانی بنا دارد واردات میوه را برای سال‌های دیگر نیز در دستور کار قرار دهد.

این مقام صنفی با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی امسال هیچ گونه حمایتی از واردکنندگان انجام نداده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این وزارتخانه در ایام شب عید حمایت‌های غیر مستقیمی را برای واردات پرتقال و سیب انجام داد، چرا که این دو محصول به دلیل حساسیت آن در سبد خانوار مورد توجه این وزارتخانه بود.

رییس تعاونی فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه امسال این وزارتخانه خواستار واردات انواع محصولات کشاورزی همچون سیب زمینی، پیاز و انواع میوه همچون انار توسط بخش‌خصوصی شده است، اظهار داشت: هنوز باغداران میوه هیچ خسارتی بابت خشکسالی و سرمازدگی دریافت نکرده‌اند که نیاز است برای تنظیم بازار وزارت بازرگانی از واردکنندگان و تولیدکنندگان برای تنظیم بازار حمایت کند.