تعرفه تخم‌مرغ خلاف برنامه چهارم

مدیر عامل اتحادیه مرغداران وضع تعرفه صادرات تخم مرغ را غیرقانونی، مغایر با قانون برنامه چهارم توسعه و حکم دیوان عدالت اداری دانست.

«ناصر نبی‌پور» در گفت‌وگو با «برنا» گفت: طبق قانون هر مقام دولتی که از اجرای حکم دیوان عدالت اداری جلوگیری کند باید از ادامه خدمت منفصل شود. وی با اشاره به پیگیری‌های این اتحادیه از سال ۸۶ تاکنون افزود: به رغم رای دیوان عدالت و اعلام آن به گمرک و سازمان توسعه تجارت، تعرفه صادرات تخم‌مرغ همچنان باقی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار ایران با بیان اینکه طبق قانون برنامه چهارم وضع هرگونه تعرفه برای کالاهای غیرنفتی ممنوع است، اظهارداشت: براساس تصمیم کمیسیون ماده یک وزرا در سال ۸۶ وضع تعرفه برای تخم‌مرغ غیرقانونی اعلام شده است.

وی در ادامه به مشکلات تولید تخم‌مرغ اشاره کرد و افزود: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها از جمله افزایش۷۰ درصدی قیمت ذرت، تولیدکنندگان تخم‌مرغ در ابتدای سال‌جاری با ضرر قابل توجهی روبه‌رو شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ رغبتی برای جوجه‌ریزی وجود ندارد، گفت: با توجه به شرایط فعلی صادرات تخم‌مرغ می‌توانست بخشی از میزان ضرر تولیدکنندگان این بخش را جبران کند.هم‌اکنون تعرفه صادرات تخم‌مرغ ۶۰‌درصد است که این میزان رقمی معادل ۷۲۰تومان به ازای هر کیلو تخم‌مرغ می‌شود.