وزارت بازرگانی به دلیل بروز خشکسالی و احتمال کمبود برخی از اقلام مصرفی مردم، زمینه واردات گوشت و انواع میوه را تسهیل می‌کند.

محمد صادق مفتح، معاون وزیر بازرگانی در گفت‌وگو با برنا با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی در زمینه واردات گوشت و میوه بسیار فعال است، اظهار داشت: تاکنون نیازی به حضور دولت در واردات گوشت احساس نشده است؛ ضمن اینکه بخش خصوصی واردات این اقلام را بر عهده دارد. مفتح اعلام کرد: وزارت بازرگانی تاکنون رقمی را برای واردات میوه و گوشت و ذخیره سازی این محصولات با وجود بروز خشکسالی محاسبه نکرده است.

معاون وزیر بازرگانی تصریح کرد: نیاز بازار به این محصولات با واردات بخش خصوصی تامین خواهد شد و در صورت لزوم دولت اقدام به واردات و ذخیره سازی خواهد کرد.

مفتح در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از محصولات کشاورزی همچون انار، انگور و غیره در اثر یخبندان و خشکسالی کمیاب خواهند شد، اظهار داشت: این اقلام تاثیری بر بازار ندارند و وزارت بازرگانی به دنبال ذخیره‌سازی میوه‌هایی است که بیشترین تاثیر را در سبد خانوار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از تولیدکنندگان گوشت خبر از احتمال کمبود گوشت قرمز در آینده با توجه به کشتار سریع انواع دام به دلیل ناکافی بودن علوفه می‌دهند، اظهار داشت: تنظیم بازار گوشت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و ما تنها زمینه را برای واردات گوشت تسهیل می‌کنیم.