سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌ها گفت: واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در سال ۸۷ نهایی می شود.

محمد جواد سالاری گفت: برای واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تمام اطلاعات مالی و حسابداری را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده‌ایم. وی ضمن ابراز اشتیاق برای واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه‌ها گفت: قرار بود این کار در سال ۸۶ انجام شود.

سالاری افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا نمایشگاه‌ها در اختیار شهرداری‌ها است و تاکنون اتاق ایران، سازمان تامین اجتماعی و شهرداری تمایل خود را برای خرید شرکت سهامی نمایشگاه‌ها اعلام کرده اند.

به گزارش «فارس»، پیش از این قرار بود تا با تصویب وزیران عضو هیات عالی واگذاری و تایید رییس‌جمهوری، کلیه سهام متعلق به دولت در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از طریق مزایده در سال ۱۳۸۶ واگذار شود.

وزیران عضو هیات عالی واگذاری به استناد بند «الف» ماده (۱۴) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تنفیذی در ماده (۹) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مصوب۱۳۸۳ و با رعایت تصویب‌نامه ۱۰۳۶۴۴/ت۳۸۲۴۴ مورخ ۲۸/۶/۱۳۸۶ تصویب کردند: کلیه سهام متعلق به دولت در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت بازرگانی و شرکت کاوشیار زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی ایران از طریق مزایده در سال ۱۳۸۶ واگذار شود.

این تصـویب‌نامه در تاریخ ۶/۱۲/۱۳۸۶ به تایید ریاست جمهوری رسید.