شرکت بین‌المللی کامکو از بزرگ‌ترین شرکت‌های مهندسی کشور چین، در حال بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار است. به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، هیات سرمایه‌گذاری شرکت بین‌المللی کامکو در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به بررسی زمینه‌های مختلف همکاری و سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیربنایی پرداختند.

در این دیدار، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به قابلیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه، گفت: پایانه‌های پردازش و صادرات محصولات شیلاتی، صنایع بسته‌بندی، احداث انبار و سردخانه جهت صادرات مجدد به کشورهای افغانستان و آسیای میانه، احداث شهرک صنایع چین در منطقه و مشارکت در احداث راه‌آهن مشهد- چابهار جهت اتصال به راه‌آهن جاده ابریشم از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران چینی است.

دکتر محمدطاهر باقری‌زاده بیان کرد: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور ایران است و به دلیل نزدیکی و نقطه اتصال به آب‌های آزاد اقیانوس هند به عنوان کریدورهای شرق- غرب و شمال - جنوب مطرح است که می‌تواند با اهمیت‌ترین و امن‌ترین منطقه برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

وی افزود: چابهار با دارا بودن دمای متغیر بین ۱۰ تا ۳۴درجه، در تابستان از تهران خنک‌تر و زمستان گرم‌ترین بندر ساحلی در جنوب کشور است که برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های توریستی و اکوتوریستی بسیار مناسب است. در این دیدار، هیات مهندسی شرکت بین‌المللی کامکو چین آمادگی خود را برای انجام برخی از پروژه‌های زیربنایی و عمرانی در منطقه آزاد چابهار اعلام کرد.