اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عراق آخر این هفته در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عراق با توجه به رشد تبادلات اقتصادی میان دو کشور و بالا رفتن حجم این مبادلات و لزوم بهره‌گیری از قابلیت تولیدی در استان خراسان رضوی، ضرورت تشکیل اتاق مشترک بازرگانی بین دو کشور بیش از پیش احساس شد. با راه‌اندازی این اتاق از این پس روابط‌ تجاری بازرگانان و تجار دو کشور تسهیل و کارآفرینان و صادرکنندگان می‌توانند در جریان اطلاعات مربوط به بازار ایران و عراق قرار گیرند و از خدمات بانکی برخوردار شوند.

در مراسم افتتاحیه اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عراق شعبه مشهد که روز پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه جاری در محل هتل پارس مشهد به طور رسمی افتتاح خواهد شد سفیران دو کشور ایران و عراق تعدادی از مدیران دولتی و استانداران استان‌های مرزی ایران و عراق، دبیر ستاد ویژه عراق، سرکنسول‌گری‌ها و جمعی از بازرگانان دو کشور حضور خواهند داشت.

از سوی دیگر، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی، گفت: با افتتاح نخستین شعبه اتاق مشترک بازرگانی، ایران و عراق، احتمال افزایش پروازهای استان به این کشور وجود دارد.

محسن اسماعیلی یادآور شد: در حال حاضر تنها پرواز به کشور عراق از فرودگاه امام‌خمینی تهران صورت می‌گیرد که برای رفاه حال زائران مشهدی نیز باید پرواز مستقیم مشهد - بغداد به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی عدم پرواز بسیاری از شرکت‌های داخلی به کشور عراق را یکی از مشکلات این سازمان عنوان کرد و افزود: بنا به دلایلی برخی از این شرکت‌ها از پرواز در آسمان عراق ممانعت می‌کنند.

وی افزود: تنها شرکت مسوول پروازهای ایران و عراق یک شرکت هواپیمایی عراقی است که کار ترابری هوایی را بر عهده دارد.