گروه بازرگانی - معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت معتقد است که برای رسیدن به تولیدات کیفی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشور، نیازمند ارتقای بهره‌وری و توجه به زنجیره تامین با ارزش افزوده مناسب از سوی تولیدکنندگان و کارآفرینان هستیم. محسن صالحی نیا با بیان اینکه سبد مصرف روزمره خانوارها، تولیدات مختلفی را شامل می‌شود، افزود: باید در کشور علاوه بر سرمایه‌گذاری، به ظرفیت سازی و ایجاد مزیت‌های نسبی جدید فکر کنیم، چرا که این موضوع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده به اشتغالزایی و رسیدن به توسعه پایدار کشور کمک خواهد کرد. وی ایجاد هم افزایی بیشتر در بین مسوولان و سیاستگذاران را در قبال تحکیم جایگاه حمایت از تولید داخل حائز اهمیت دانست و گفت: این امر نیازمند ارائه روش‌های مدون و برنامه‌ریزی‌های دقیق است.

به گفته صالحی نیا،‌ تولید مناسب و در خور، با ارتقای کیفی و افزایش سطح استانداردسازی تولیدات، استفاده از روش‌های نوین، ارتقای سطح فناوری‌ها و افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری میسر خواهد شد.

وی حفظ و صیانت از تولیدات داخل، ایجاد فضای مناسب برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها، نگاه به ظرفیت‌های موجود با توجه به نیروی انسانی متخصص و کاهش هزینه قیمت تمام شده را از مواردی ذکر کرد که در اعتلای جایگاه حمایت از تولید داخلی موثر است.