گروه بازرگانی- در حالی که صادرات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی یکی از مهم‌ترین منابع ارزآوری کشور محسوب شده و صادرکنندگان در شرایط تحریم با دشواری‌های زیادی در بازاریابی و فروش این محصولات مواجه هستند، برخی از این محموله‌ها به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی در بندر امام متوقف شده و صادرکنندگان دموراژهای سنگینی بابت آن می‌پردازند. به گفته یک منبع خبری در گمرک ایران، یک محموله ۹ هزار تنی حاوی فرآورده‌های صادراتی پتروشیمی در هفته گذشته به دلیل مشکلات گمرکی در بندر امام متوقف شد. گفته می‌شود این محموله به شرکت بازرگانی پتروشیمی تعلق داشته و به دلیل ناهماهنگی میان نهادهای ذی‌ربط از جمله گمرک، موسسه استاندارد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا در بندر امام متوقف شد.

بنا به گفته این منبع، گرچه مشکل این محموله که هر شب توقف آن برای صادر‌کننده ده هزار دلار هزینه دموراژ در برداشت با مساعدت مسوولان گمرک حل شده؛ اما به نظر می‌رسد اصل مشکل به قوت خود باقی است.

این منبع آگاه می‌افزاید که مشکل پیش آمده به دلیل برخی تناقض‌ها و ناهماهنگی‌ها در دستورالعمل‌های صادر شده از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط رخ داده و امیدواریم این موضوع به زودی با هماهنگی بیشتر میان نهادهای ذی‌ربط از جمله گمرک، موسسه استاندارد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا رفع شود.