تعیین مهلت برای اعلام موجودی انبارها؛ 20 اسفند

گروه بازرگانی - مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارائه دستورالعمل جدید برای اعلام موجودی انبارها و سردخانه‌های کالاهای اساسی خبرداد و گفت: موجودی‌ها باید تا ۲۰ اسفندماه اعلام شود. محمدحسین مولاخواه در گفت وگو با «مهر» گفت: با توجه به تعطیلی ایام پایانی سال جاری و بر اساس تصمیمات این سازمان، زمان اعلام موجودی کالاهای اساسی مربوط به مقطع اول فروردین ماه سال آینده به طور استثنا به تاریخ ۲۰ اسفندماه سال جاری موکول شده است. بر این اساس، تمامی انبارداران و سردخانه‌داران و همچنین صاحبان کالا و واحدهای تولیدی، موظفند زودتر از موعد و در تاریخ مذکور، میزان موجودی اقلام مشمول را به سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مربوطه ارائه کنند.

به گفته مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت ، به تمامی واردکنندگان و شرکت‌های تولیدی و توزیعی و واحدهای صنفی خرد و کلان توصیه شده است که عرضه بدون وقفه کالاهای خود را با نگاه کنترل قیمت، مدیریت کنند؛ چراکه با افرادی که کالای خود را به خصوص کالاهای اساسی، در انبار و سردخانه‌ها نگهداری و از عرضه آن بدون عذر موجه خودداری کرده یا به انباشت روز افزون کالاهای مشمول بپردازند، برخورد می‌شود.

مولاخواه تصریح کرد: در این میان اگر تغییر محسوسی در موجودی و عرضه مرتب کالاها به بازار مصرف به خصوص در مورد کالاهای اساسی مانند برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت منجمد، لاستیک، جو، کنجاله سویا، آهن‌آلات، حبوبات، انواع کاغذ و پودر شوینده که ضرورت عرضه آن قبلا اعلام شده، مشاهده نشود، حتی در صورت اعلام موجودی، مشمول قوانین و مجازات‌های تعزیرات حکومتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواهند شد.

به گفته این مقام سازمان حمایت صاحبان و انبارداران کالا که تاکنون کد شناسه ۱۳ رقمی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خود دریافت نکرده‌اند، تا بیستم اسفند ماه سال جاری فرصت دارند به معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها مراجعه و کد موردنظر را دریافت کنند.