گروه بازرگانی - رییس هیات‌مدیره اتحادیه مرکزی دامداران کشور با ابراز نگرانی از کیفیت شیر خشک‌های وارداتی اعلام کرد: نسبت به آزاد شدن واردات شیر خشک که بدون نظارت انجام می‌شود، اعتراض داریم.

سیروس روستا در گفت‌و‌گو با «مهر» با اشاره به اینکه از۲۶ بهمن امسال تعرفه کاهش یافته و واردات شیر خشک آزاد شده است، تصریح کرد: شیر خشک می‌تواند کیفیت ماست و شیر را تغییر دهد. رییس هیات‌مدیره اتحادیه مرکزی دامداران کشور تصریح کرد: تولید در کشور شرایط خوبی دارد، به گونه‌ای که کارخانه‌های لبنی توانسته‌اند بازار عراق را در دست بگیرند و محصولات خود را به خوبی بفروشند.

روستا متذکر شد: عده‌ای به خاطر سوددهی به دنبال استفاده از شیر خشک وارداتی هستند، ضمن اینکه شیر خشک استانداردی که باید وارد شود به مراتب قیمت آن بالاتر از قیمت شیرخشک‌هایی است که در حال حاضر وارد می‌شود و به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

رییس هیات‌مدیره اتحادیه مرکزی دامداران کشور همچنین ضمن انتقاد از عدم پرداخت یارانه از سوی دولت به تولید‌کنندگان گفت: در حالی که تولید شیر در کشور با هزینه‌های زیادی همراه است و دامداران به دلیل گرانی برخی اقلام نمی‌توانند به سوددهی برسند، واردات شیر خشک را آزاد کرده‌اند.