گروه بازرگانی - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اعلام کرد: قیمت‌های فعلی فروش گوشت قرمز گرم و تازه مورد قبول ما نیست و با توجه به توزیع گوشت‌های ذخیره‌ شده و ترخیص محموله وارداتی از بندر، به ‌زودی قیمت گوشت قرمز ارزان می‌شود. به گفته صدرالله دولت هر کیلو گوشت قرمز منجمد وارداتی در عمده فروشی هشت هزار و ۴۰۰ تومان و در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری هشت هزار و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی با بیان این که توزیع گوشت قرمز منجمد وارداتی آغاز شده که به‌ تدریج آثار کاهش قیمت آن در بازار مصرف مشاهده خواهد شد، عنوان کرد: گوشت قرمز به اندازه کافی موجود است و ۲۵ هزار تن منجمد وارداتی در بندر در حال ترخیص است که با تزریق آن به‌ زودی قیمت متعادل می‌شود.

در حال حاضر هر کیلو گوشت گوساله فرانسوی در سطح مغازه‌های شهر به‌ طور میانگین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت گوساله تازه و گرم کیلویی ۱۸ هزار تومان، گوشت گوسفند تازه نیز کیلویی ۲۰ هزار تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود.

براساس اعلام فائو تولید انواع گوشت در ایران در سال ۱۹۷۷ حدود ۴۸۰ هزار تن بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۱ به ۷۲۱/۲ میلیون تن افزایش یافته که بیش از دو میلیون تن افزایش را نشان می‌دهد و در واقع تولید گوشت در ایران ۵/۵ برابر شده است. آسیا با تولید ۱۲۳ میلیون تن گوشت، بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در جهان شناخته می‌شود و ایران با سهم دو درصدی در تولید گوشت این قاره، هشتمین تولیدکننده بزرگ این محصول در آسیا شناخته شده است. طبق آمار فائو، ایران در سال ۲۰۱۱ معادل ۳۷۱ هزار تن نیز گوشت وارد کرده است.