گروه بازرگانی- برگزاری مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران بار دیگر به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی لغو شد. به گزارش «ایسنا»، پیرو درج آگهی مبنی بر برگزاری مجمع فوق‌العاده از سوی برخی معترضان انتخابات اتاق تعاون، به دلیل اعلام نظر مرجع قضایی، همچنین نظر رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر رعایت نشدن تشریفات قانونی، برگزاری مجمع مذکور غیر قانونی و ملغی اعلام شد. عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز پیشتر اعلام کرده بود که برگزاری این مجمع عمومی بر اساس حکم مرجع قضایی و به دلیل مغایر بودن با قوانین و مقررات جاری لغو شده است.

وی همچنین در پاسخ به نامه روسای کمیسیون‌های اجتماعی و ویژه نظارت بر اصل۴۴ مجلس شورای اسلامی که کماکان نظر مراجع قضایی را نادیده انگاشته‌اند، اعلام کرد که معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز تشکیل گروهی به نام هیات اجرایی منتخب در بخش تعاون را فاقد وجاهت دانسته است.

غلامحسین حسینی‌نیا، معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون و کار نیز پافشاری و اصرار «عده‌ای معترض» نسبت به برگزاری غیرقانونی مجمع را به رغم دستور صریح مقام قضایی عجیب و غیرقابل باور خوانده و گفته است: هر گونه اقدام اجرایی در خصوص برگزاری مجمع عمومی بدون رعایت تشریفات قانونی و قوانین و مقررات موضوعه فاقد وجاهت قانونی است.