ممنوعیت واردات مرغ 2 ماه پیش اعلام شد

گروه بازرگانی- وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه از دو ماه پیش واردات مرغ را ممنوع اعلام کرده است، گفت: واردات گوشت قرمز در سال‌جاری به میزان نصف سال گذشته محدود شده است.

صادق خلیلیان در گفت‌وگو با «مهر» درباره واردات گوشت مرغ و گوشت قرمز اعلام کرد: واردات گوشت مرغ را از۲ ماه پیش ممنوع اعلام کردیم و از سویی برای صادرات آن نیز جایزه تعیین کرده‌ایم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا شاهد عرضه مرغ‌های وارداتی در بازار هستیم؟ گفت: ممکن است که مرغ‌هایی که هم‌اکنون در بازار وجود دارند از قبل وارد و ذخیره شده باشند.

وزیر جهاد کشاورزی در زمینه واردات گوشت قرمز نیز اظهار کرد: واردات گوشت قرمز نیز محدود شده است، به طوری که میزان ورود آن به نصف مقدار سال پیش محدودیت یافته است.وی درباره واردات شیر خشک نیز گفت: ممنوعیت واردات شیر خشک و تعیین قیمت پایه خرید شیر از دامداران باعث شده تا شرایط نسبت به ۳ ماه پیش نیز بهتر شود. خلیلیان تاکید کرد: با ممنوعیت واردات مرغ و سازماندهی‌ای که مرغداران در امور داده‌اند، شرایط بهتر نیز خواهد شد.خلیلیان واردات میوه را نیز «کاهش یافته» ارزیابی و خاطرنشان کرد: اما هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم. باید حداقل واردات را در بخش کشاورزی داشته باشیم و تنها نسبت به واردات محصولاتی که در داخل تولیدشان بسیار کم است، اقدام کنیم.خبرگزاری «مهر» چند روز پیش تصویر نامه مجوز واردات مرغ توسط وزارت جهاد کشاورزی را منتشر کرد که نشان می‌داد وزیر در تاریخ دوم آبان ماه حکم به ترخیص محموله‌های وارداتی مرغ داده است.

تسویه ۱۰ میلیارد تومان بدهی دولت به چایکاران

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از توافق با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری برای تسویه بدهی چایکاران خبر داد و گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بدهی باقیمانده چایکاران به‌زودی پرداخت می‌شود.

خلیلیان با بیان اینکه حدود ۳۵ میلیارد تومان برای خرید برگ سبز چای منظور شده است، افزود: ۲۵ میلیارد تومان از این مبلغ برای خریدهای قبل از پاییز اختصاص داده شده است که پس از آن، ۱۰ میلیارد تومان باقی مانده بود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری داشتیم، قرار شد این مبلغ نیز تخصیص داده شود و ابلاغیه آن نیز صادر شده است.