برگزاری مجدد انتخابات اتاق تعاون

گروه بازرگانی- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون با حضور شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه و نمایندگان اتاق تعاون، از برگزاری مجدد انتخابات این اتاق با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده خبر داد.

سیروس برنا بلداجی در گفت‌وگو با «توانا» اظهار کرد: این نشست با حضور شیخ‌الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نمایندگان اتاق تعاون و تعدادی از نمایندگان سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس و رییس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی برگزار شد. وی در خصوص مصوبات این جلسه، افزود: جلسه مذکور پس از تبادل نظر فراوان به این نتیجه رسید که در اولین فرصت ممکن تمهیدات و زمینه برگزاری مجدد انتخابات هیات‌مدیره اتاق تعاون با برگزاری یک جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی براساس اساسنامه از پیش تعیین شده شرکت‌های تعاونی فراهم شود.

برنا بلداجی تصریح کرد: البته در این جلسه مقرر شد که کمیته سه جانبه‌ای با حضور نماینده حقوقی هیات اجرایی مجمع عمومی، نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگانی از کمیسیون اجتماعی مجلس طی دو روز آینده تشکیل و مرجع برگزاری انتخابات اتاق تعاون را تعیین نماید.

به گفته وی، در این جلسه مصوب شد وزارت تعاون، کار و رفاه تمام تلاش خود را در هر چه سالم برگزار شدن این انتخابات به کارگیرد.

از سوی دیگر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته سه جانبه برای بررسی مفاد ماده ۹ اساسنامه اتاق تعاون و تجدید انتخابات هیات‌مدیره و هیات بازرسی اتاق تعاون حمایت کرد.

شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز گذشته برای بررسی مشکلات پیش آمده در جریان برگزاری انتخابات هیات‌مدیره اتاق تعاون به کمیسیون اجتماعی مجلس رفته بود، در پاسخ به سوالات و ابهامات نمایندگان مجلس درباره تخلفات دبیرخانه انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تعاون گفت: مشکلاتی در امر انتخابات اتاق تعاون به وجود آمده که در جهت رفع آن باید اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: می‌پذیرم کسانی که به جزئیات حقوقی قانون و مقررات در خصوص برگزاری مجدد مجمع نمایندگان و تجدید انتخابات هیات‌مدیره اتاق تعاون اشراف دارند، راه‌حلی برای استفاده از ظرفیت اساسنامه و ماده ۹ آن ارائه کنند، من هم حمایت می‌کنم.

یادآور می‌شود که در نشست وزیر و نمایندگان مجلس و اتاق تعاون توافق شده تا قبل از تجدید و به نتیجه رسیدن انتخابات، ساختمان اتاق تعاون که از هفته گذشته پلمب شده است‌، بازگشایی نشود.