اختلاس 800 میلیون تومانی در شورای اصناف کشور

گروه بازرگانی - رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختلاس ۸۰۰ میلیون تومانی در شورای اصناف کشور خبر داد.

به گزارش «ایسنا»، حسن رادمرد در توضیح جزئیات این برداشت غیر‌قانونی گفت: پس از آن ‌که حدود ۸۰۰ میلیون تومان برداشت غیرقانونی از سوی یکی از کارکنان زن شورای اصناف انجام شد، ما یک تیم حسابرسی را برای بررسی موضوع اعزام کردیم و پس از بررسی و تشکیل پرونده انتظامی، اکنون این موضوع در محکمه قضایی در حال بررسی است. وی اضافه کرد:‌ در این مورد رییس شورای اصناف مشکلی نداشته و مسوول مالی شورای اصناف بوده که در مورد جعل چک‌ها و برداشت غیرقانونی اقدام کرده است. بر اساس اعلام رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرد متخلف هم‌اکنون با قرار وثیقه ۵/۱ میلیارد تومانی آزاد شده است.

در این مورد اما، قاسم نوده فراهانی، رییس شورای اصناف کشور حاضر به پاسخگویی صریح نشد و البته ضمن تایید اختلاس مالی صورت گرفته در نهاد متبوعش، به خبرنگار «دنیای اقتصاد» گفت: «این موضوعی نیست که بشود به آن تلفنی پاسخ داد، تشریف بیاورید حضوری صحبت کنیم!»

او در عین حال این گونه توضیح داد: «یک چیزهایی بوده، چیزهایی را هم پیگیری کرده‌ایم!»

این دومین باری است که خبر اختلاس از شورای اصناف کشور به گوش می‌رسد.

اوایل تابستان امسال نیز خبر رسید که جعل امضای رییس شورای اصناف کشور و جعل سند، زمینه‌ساز اختلا‌س ۵۰۰ میلیون تومانی در این شورا شده است.

در آن زمان، به منظور بررسی اختلا‌س‌هایی که توسط سه نفر از کارکنان شورای اصناف کشور از جمله حسابدار شورای اصناف صورت گرفته بود، پرونده ویژه‌ای در دادگستری تهران تشکیل شد؛ اگرچه نتیجه نهایی آن پرونده رسما اعلام نشد.