گروه بازرگانی- رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از تشکیل رسمی انجمن ملی حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و انتخاب اعضای هیات مدیره‌ آن خبر داد.

به گفته‌ محمدحسین نکویی‌مهر، در اولین انتخابات هیات مدیره‌ این انجمن سید محمد جعفری به عنوان رییس، علی اسدی به عنوان نایب رییس اول، سعید‌هاشمی به عنوان نایب رییس دوم و مجید میمندکرمانی به همراه احمد نخعی به عنوان دیگر اعضای هیات مدیره‌ این انجمن انتخاب شدند. همچنین علی‌محمد رحمانی‌زاده به همراه مجید امیریان اعضا‌ی علی‌البدل هیات مدیره، محمد جلال گل‌دوست به عنوان بازرس و محمد گلباف ریزه نیز به عنوان عضو علی‌البدل بازرس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برگزیده شده‌اند.

نکویی‌مهر در مورد این انجمن به «ایسنا» گفت: با توجه به ابلاغ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کشور و تشکیل ۲۲۰ انجمن شهرستانی و همچنین تشکیل انجمن‌های استانی مجمع عمومی انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در هفته‌ گذشته تشکیل و انتخابات آن برگزار شد. وی ادامه داد: این انجمن بالاترین نهاد منتخب انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود و می‌تواند نقش مهمی را در استیفای حقوق مصرف‌کنندگان ایفا کند.

این مقام دولتی در مورد انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان متذکر شد: اعضای انجمن برای مدت سه سال انتخاب شده‌اند و وظایف اصلی آنها استیفای حقوق مصرف‌کنندگان، اشاعه‌ فرهنگ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، مشارکت بیشتر در تصمیم‌گیری‌های مربوط به مصرف‌کنندگان، بستر‌سازی برای اجرای سیاست‌های مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان و آگاهی‌بخشی به این قشر است.