گروه صنعت، معدن و تجارت - دبیرکل اتاق بازرگانی تهران که به نمایندگی از بخش خصوصی در میزگرد شبکه ۳ با حضور معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت حاضر شده بود از شفاف نبودن پرداخت‌های یارانه‌ای به بخش تولید به شدت انتقاد کرد. محمد مهدی راسخ با اشاره به پژوهش کاملی که اتاق تهران در مورد صنایع و میزان استفاده آنها از انرژی انجام داده که میزان افزایش هزینه صنایع را بعد از هدفمندی یارانه‌ها مشخص می‌کند، گفت: «هرگز بخش خصوصی چنین دیدگاهی نداشته که بگوید به هر بنگاه یک میلیون تومان بدهید. ما اعلام کردیم یارانه را هدفمند، اما شفاف پرداخت کنید. باید مشخص باشد که هر بنگاه چه مقدار از یارانه استفاده کرده تا این مصرف آن نیز قابل پیگیری باشد. یارانه باید صرف تجهیز و نوسازی تجهیزات شود؛ اما فقط صرف هزینه سوخت شده است.»

دبیرکل اتاق تهران در بخشی از این مناظره خطاب به فاطمی‌امین گفت: بخش خصوصی خواستار شفافیت کامل پرداخت یارانه‌ها است؛ اما گزارش‌هایی وجود دارد که سهم یارانه‌ها به شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی و شرکت‌های وابسته به برخی نهادها پرداخت می‌شود که اگر صحت داشته باشد، نگران‌کننده است.

وی افزود: ما خواستار شفاف‌سازی کامل این فرآیند هستیم و انتظار داریم دولت گزارش ریال به ریال پرداخت یارانه به بنگاه‌های تولیدی را به مردم اعلام کند.

همچنین در این گفت وگوی ویژه، با دو تولیدکننده سیمان و فولاد که از صنایع انرژی بر هستند نیز به صورت تلفنی صحبت شد. حمید اقبالیان، تولیدکننده سیمان با دفاع از طرح هدفمندی یارانه‌ها که باعث شده قیمت این محصول واقعی شود، چنین اذعان کرد که شرکت متبوعش یارانه دریافتی را به طور کامل صرف هزینه ناشی از افزایش سوخت کرده و برای تجهیز ساختار و تعویض ماشین‌آلات هزینه نکرده است. این تولیدکننده سیمان همچنین اعلام کرد که در مرحله اول به صورت کارت اعتباری یارانه دریافت کرده؛ اما در مرحله دوم هنوز یارانه‌ای دریافت نکرده است.