گروه بازرگانی- معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه «مجبور به واردات تخم‌مرغ هستیم» به سه موضوع در این رابطه اشاره کرد؛ اول اینکه ایران از شش کشور تخم‌مرغ وارد خواهد کرد، دوم اینکه مصرف‌کنندگان عمده از بازار تخم‌مرغ خارج خواهند شد و سوم اینکه با عرضه‌کنندگان تخم‌مرغ با قیمت بالاتر از هر شانه شش هزار تومان برخورد می‌شود. محمدعلی ضیغمی در واکنش به اینکه هنوز تخم‌مرغ‌ با قیمت شانه‌ای هشت هزار تومان در سطح شهر عرضه می‌شود، گفت: همان‌طوری که می‌گویید شانه‌ای هشت هزار تومان کماکان در بازار مشاهده می‌شود، به عرضه تخم‌مرغ با قیمت شانه‌ای ۵۵۰۰ تومان در میادین و قیمت‌های بینابین که عرضه با آن قیمت‌ها شروع شده نیز اشاره کنید تا این خودش به بازار نشانه ندهد که حتما فقط قیمت در بازار آن قیمت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هنوز تخم‌مرغی وارد کشور نشده، اما خریدها انجام شده است.

واردات تخم مرغ از ترکیه نتیجه نداد

از سوی دیگر مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان تهران با اشاره به عرضه تخم مرغ از سایر شهرستان‌ها با بدترین کیفیت در بازار تهران گفت: حتی واردات تخم مرغ از ترکیه در کنترل قیمت کمکی نکرده است.

ناصر نبی‌پور در گفت‌و‌گو با «مهر» با اشاره به عدم تامین تخم مرغ مورد نیاز در میادین میوه و تره‌بار گفت: واقعیت این است که مسوولان ابتدا باید مشخص کنند اقتصاد بر پایه عرضه و تقاضا است یا دستوری؟

وی در ادامه گفت: زمانی که عرضه کم باشد قیمت افزایش می‌یابد؛ این مساله در همه جای دنیا وجود دارد. عرضه تخم‌مرغ کاهش یافته در نتیجه قیمت آن بالا رفته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان تهران همچنین به ورود تعزیرات برای کنترل قیمت تخم مرغ در بازار تهران خبر داد و گفت: فشاری که تعزیرات حکومتی اعمال می‌کند تا قیمت‌ها کنترل شود اثر عکس خواهد داشت.