اعلام تجارت 1/1 میلیارد دلاری گروه «آریا»

گروه بازرگانی - رییس‌کل گمرک ایران از درخواست دادستانی از گمرک ایران برای بررسی وضعیت تجارت خارجی گروه امیرمنصور آریا خبر داد و گفت: ۱۲ شرکت زیرمجموعه گروه آریا از آغاز سال گذشته تا شهریورماه امسال مبلغ ۱/۱ میلیارد دلار تجارت خارجی داشته‌اند که از این میزان یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار کالا به کشور وارد شده و ۵۰ میلیون دلار هم صادر شده است. عباس معمارنژاد در گفت‌و‌گو با «مهر» تصریح کرد: گمرک بررسی‌هایی را در مورد تجارت خارجی شرکت‌های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا صورت داده و گزارش آن را به دادستان کل کشور ارائه کرده است.

وی با اشاره به تجارت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری خارجی این گروه گفت: این میزان تجارت از آغاز سال گذشته تا شهریورماه امسال صورت گرفته است.

به گفته معمارنژاد واردات عمده صورت گرفته توسط شرکت فولاد اکسین، گروه ملی صنعت فولاد و فولاد لوشان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه کالاهای مذکور از مبادی رسمی کشور وارد و صادر شده‌اند، خاطرنشان کرد که گروه مذکور دارای پرونده مربوط به قاچاق کالا نبوده است.

رییس‌کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: همچنین این موضوع مطرح و استعلام شده است که در صورت نیاز کالاهای تجارت شده توسط این گروه در گمرک توقیف شود.

یادآور می‌شود که گروه امیر منصور آریا متهم به اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی است. از سوی دیگر رییس اتاق ایران اعلام کرده است که اتاق بازرگانی و تشکل‌های وابسته به آن آمادگی سرپرستی شرکت‌های زیرمجموعه این گروه را دارند.