گروه بازرگانی - رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس با اشاره به اینکه بررسی مسائل پیش آمده پیرامون انتخابات اتاق تعاون ایران در دستورکار جلسه یکشنبه هفته جاری این کمیسیون قرار دارد، گفت: این جلسه با حضور شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون و تمامی متولیان نظارتی و اجرایی انتخابات اتاق تعاون مرکزی در محل کمیسیون اصل ۴۴ مجلس برگزار خواهد شد. حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با «توانا» اظهار کرد: در بحث انتخابات هیات‌مدیره و هیات بازرسی اتاق تعاون مرکزی شبهاتی وجود دارد که امیدواریم این شبهات قبل از طرح موضوع در کمیسیون‌های مجلس و صحن علنی حل و فصل شود.

وی ادامه داد: مشکل این انتخابات این است که رد صلاحیت‌شدگان به صلاحیت انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تعاون و اعضای این انجمن بر اصل لیست کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات اعتراض دارند. وی افزود: شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که یا باید هیات انتخابی اتاق تعاون مرکزی با همین ساختار و شرایط فعلی تایید شود یا اینکه کل انتخابات باطل شود. رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس گفت: در همین راستا روز یک‌شنبه هفدهم مهر ماه جاری بررسی مسائل اتاق تعاون ایران با حضور شیخ‌الاسلامی «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در دستور کار کمیسیون اصل ۴۴ مجلس است. وی تصریح کرد: علاوه بر وزیر مربوطه از تمامی دست‌اندرکاران اجرایی و نظارتی این دور از انتخابات اتاق تعاون مرکزی برای پاسخگویی به سوالات اعضای این کمیسیون دعوت به عمل آمده است.

فولادگر همچنین ضمن تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد دولت در نظارت بر انتخابات مجامع و انتخابات جزو وظایف ذاتی مجلس است، خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۱۲۴ برنامه پنجم توسعه و قانون اصل ۴۴، دولت حق مداخله در امور مدیریتی و اجرایی بخش‌ غیردولتی را ندارد.

فولادگر اظهار کرد: البته از آنجا که اعضای کمیسیون اجتماعی هم در این باره نظر دارند، احتمال می‌رود جلسه کمیسیون اصل ۴۴ با متولیان نظارت بر انتخابات اتاق تعاون ایران به صورت مشارکتی با اعضای کمیسیون اجتماعی تشکیل شود. وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد مشکل اتاق را در همین جلسه حل کنیم، تاکید کرد:‌ اگر به هر دلیلی در این جلسه به توافق نرسیدیم، گزارشی تهیه و به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد تا در این سطح تصمیم‌گیری کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تثبیت رای‌گیری فعلی، اصلاح رای‌گیری انجام شده یا تجدید انتخابات، سه گزینه‌ای است که پیش‌روی ما قرار دارد تا بتوانیم مشکل انتخاباتی اتاق تعاون مرکزی را حل و فصل کنیم. یادآور می‌شود که در انتخابات اخیر اتاق تعاون، حسین رحمانی نیا بالاترین رای را آورد، اما از فهرست نهایی کنار گذاشته شده است.