تنظیم بازار «صورت‌جلسه‌ای» را نمی‌پذیریم

اگر چه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری کامل تنظیم بازار به اصناف خبر داده است، اما رییس شورای اصناف می‌گوید: واگذاری تنظیم بازار به اصناف در حد صورت جلسه بوده است و هیچ امکاناتی در اختیار ما قرار نداده‌اند.

قاسم نوده فراهانی با بیان اینکه وزارت بازرگانی ۳۰ سال اختیار تنظیم بازار را در دست داشته است و در نهایت هم از اصناف کمک می‌گیرد، افزود: حال چه شده است که بدون اینکه امکاناتی در اختیار ما بگذارند می‌خواهند تنظیم بازار را به اصناف واگذار کنند. رییس شورای اصناف کشور گفت: به شرط در اختیار گذاشتن امکانات ما تنظیم بازار را می‌پذیریم و در حال حاضر نیز به صورت آزمایشی این کار صورت می‌گیرد و قرار است از سال ۹۱ تنظیم بازار به اصناف واگذار شود.

وی افزود: تنظیم بازار سردخانه، انبار، تره‌باری و امکانات دیگر می‌خواهد که در اختیار وزارت بازرگانی است و باید به اصناف واگذار شود، البته نه به صورت مجانی، ما در بلندمدت ‌می‌توانیم مبلغ آن را پرداخت کنیم.

با این حال حسن رادمرد با تاکید بر اینکه آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل و مقررات واگذاری تنظیم بازار به اصناف تهیه شده است، تاکید می‌کند: از یک ماه و نیم پیش تنظیم بازار به اصناف واگذار شده است.

رادمرد در واکنش به این سوال که چه امکانات و اختیاراتی به اصناف داده شده است، گفت: کلیه امکانات تنظیم بازار که در حوزه بازرگانی بوده است اعم از تامین، نگهداری، توزیع، امکان‌سنجی و تزریق کالا در اختیار اصناف قرار گرفته است.