گروه بازرگانی - صنف پارچه‌فروشان همچنان بر ادامه‌ تعطیلی مغازه‌های خود اصرار می‌ورزند و معتقدند که پس از ۴۵ روز بستن بازار، با وعده‌های داده شده فریب خوردند و یک هفته مغازه‌ها را باز کردند، اما این کار تکرار نمی‌شود! به گزارش «ایسنا»، اعضای اتحادیه‌ بنکداران پارچه تهران که شامل بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه می‌شوند از نخستین روز ماه مبارک رمضان تا بیست و دوم شهریورماه سال‌جاری در اعتراض به نحوه‌ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به مدت ۴۵ روز مغازه‌های خود را بستند و در نهایت با وعده‌های داده شده قرار شد به مدت یک هفته مغازه‌های خود را باز کنند و در صورت به نتیجه‌نرسیدن در این هفت روز دوباره مغازه‌ها را ببندند.

بر این اساس، پارچه‌فروشان پس از یک هفته دوباره مغازه‌ها را بستند و حال معتقدند که وعده‌دهندگان آنها را فریب دادند، چرا که بنا به تفکر بازاریان اگر دو ماه پی‌درپی مغازه‌ها تعطیل باشند، فروشندگان از پرداخت مالیات سالانه معاف می‌شوند. پارچه‌فروشان در بازار نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که مغازه‌ها را تا چه وقت بسته نگه می‌دارند، اما همچنان مصمم هستند که اعتراض خود را نسبت به اجرای مالیات بر ارزش افزوده با تعطیلی بازار اظهار کنند.چند تن از پارچه‌فروشان به « ایسنا» گفتند: کاری برای آنها نشده و با وعده‌های داده شده، برای باز‌کردن مغازه‌ها نه تنها بر سر آنها کلاه گذاشته شده، بلکه طبق شنیده‌ها بیان شده که وعده‌دهنده گفته هدف من شکستن اعتصاب بود! رییس اتحادیه بنکداران پارچه با اشاره به گذشت یک هفته از تعطیلی دوباره بازار پارچه اعلام کرد: تقاضای ما از دولت، تعویق پنج ساله اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنف پارچه‌فروشان بود تا در این مدت، با فرهنگ سازی، زمینه برای اجرای قانون فراهم شود؛ اما متاسفانه این مساله همچنان مورد توافق مسوولان دولتی قرار نگرفته است. محمد صادق مشایخ در این مورد به «ایلنا» این طور توضیح داد: حدود یک هفته قبل پارچه‌فروشان بازار پس از اتمام فرصت یک هفته‌ای «اسدالله بادامچیان» برای پیگیری مسائل و رفع مشکلات این صنف، کرکره مغازه‌های خود را دوباره پایین کشیده و به تعطیلی بازار ادامه دادند، زیرا هنوز هیچ تفاهمی میان دولت و صنف پارچه‌فروشان صورت نگرفته است.

پیش از این، رییس سازمان امور مالیاتی کشور هشدارهای جدی به پارچه‌فروشان داده و تاکید کرده بود که این سازمان در زمینه مسائل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، با این صنف به توافق رسیده است. اما از حدود یک هفته قبل، دوباره سایه تعطیلی بر راسته پارچه‌فروشان بازار برگشت و تاکنون در مورد این تعطیلی دوباره، پاسخ مشخصی از سوی مسوولان دولتی مربوطه داده نشده است.