صدور مجوز واردات 15 هزار تن تخم مرغ

گروه بازرگانی - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، کاهش عرضه و گرانی تخم مرغ در روزهای اخیر را ناشی از کمبود تولید دانست و از صدور مجوز واردات ۱۵ هزار تن تخم مرغ خبر داد.

یداله صادقی در گفت‌وگو با «ایرنا» تصریح کرد: این میزان واردات با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور و توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد. وی همچنین قول مساعد داد که در روزهای آینده فاصله میان تولید و عرضه رفع شود.صافدل با بیان اینکه قرار است ورودی تولیدات تخم مرغ به اوج خود برسد و از سویی تعادل میان عرضه و تقاضا نیز ایجاد شود، تصریح کرد: آمار و اطلاعات ارائه شده بخش تولید و نهاده‌ها بیانگر این موضوع است که اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در حال به نتیجه رسیدن است.رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه گرانی ایجاد شده در بخش عرضه نیز به دلیل فاصله میان تولید و تقاضا است، گفت: هرچند که دولت تلاش بسیاری برای جلوگیری از اجحاف به مصرف‌کننده خواهد داشت، اما این احتمال وجود دارد که تشدید برخوردها منجر به نتیجه معکوس در تنظیم بازار شود.

صادقی ادامه داد: آخرین قیمت تخم مرغ براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت بر مبنای هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف‌کننده است.

صادقی در عین حال این توضیح را داد که تخم مرغ از منابع محدود هر کشوری محسوب می‌شود و همزمان نیز سایر کشورها با کمبودهایی در این بخش‌ها مواجه می‌شوند.

یادآور می‌شود طی روزهای اخیر همزمان با کمبود عرضه تخم مرغ، نرخ این فرآورده پروتئینی نیز افزایش یافته است.