موج افزایش نرخ لبنیات ادامه دارد

گروه بازرگانی - به‌رغم مخالفت سازمان حمایت با افزایش قیمت‌ها، نرخ برخی اقلام به ویژه محصولات لبنی به طور «خودسرانه» افزایش یافته است.

به گزارش «مهر» در این میان، قیمت خامه با افزایش ۱۵۰ تومانی به ۶۰۰ تومان رسیده است، در حالی که در گذشته قیمت آن ۵۰۰ تومان بوده است. همچنین قیمت هر ماست ۱۵۰۰ گرمی هم با افزایش مواجه بوده است و حالا به ۲۱۷۰ تومان رسیده است، این در حالی است که تا پیش از آن، قیمت آن در حدود ۲۰۰۰ تومان بود. قیمت شیر بطری ۳ درصد چربی نیز که تا هفته‌های گذشته ۹۲۰ تومان بوده است، این روزها در برخی برندها تا ۱۰۵۰ تومان نیز رسیده است. همچنین شیر نایلونی نیز در برخی از برندها به قیمت ۵۸۰ تومان عرضه می‌شود و در برخی برندها با قیمت ۶۲۰ تومان عرضه می‌شود.

قیمت پنیر ۵۰۰ گرمی نیز ۲۴۰۰ تومان است، ولی در برخی برندها، قیمت پنیر با وزن نیم کیلویی به ۲۶۰۰ تومان نیز می‌رسد.

البته کارخانجات تولیدکننده نیز معتقدند که علت افزایش قیمت این است که آنها باید شیر خام را به نرخ بالاتری از دامداران خریداری کنند و این امر باعث نابسامانی در قیمت شیر شده است، در حالی که دامداران نیز معتقدند که تولیدکنندگان خود به دلیل بالارفتن برخی هزینه‌های تبعی، افزایش قیمت را اعمال کرده و ریالی هم به دامداران بالاتر از نرخ‌های قبلی نمی‌دهند.