گروه بازرگانی- رییس اتاق تهران در دیدار با رییس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و جمعی از مدیران و فعالان بخش خصوصی عراق تاکید کرد که دو طرف باید به جای برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت بیندیشند. یحیی آل‌اسحاق همچنین خواستار تشکیل اتاق مشترک عراق و ایران در بغداد شد و از تاسیس شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور در ایران خبر داد.

آل‌اسحاق اظهار امیدواری کرد که مقدمات تشکیل چنین شرکتی در عراق هرچه زودتر نهایی شود. وی با بیان اینکه با پیگیری‌های اتاق مشترک ایران و عراق صدور روادید بازرگانان ایرانی تسهیل شده است، از روسای اتاق‌های بازرگانی عراق خواست در تسهیل صدور روادید تجار عراقی و نیز امکان حمل‌ونقل یکسره میان دو کشور گام‌های عملی بردارند. وی بر تشکیل شرکت حمل‌ونقل مشترک تاکید کرد و با بیان اینکه نهادهای بازرسی و کنترل کالا از سوی ایران در مرزهای خروجی دو کشور مستقر شده است خواستار آن شد که طرف عراقی نیز در استقرار سازمان‌های بازرسی کالا در این مرزها اقدام کند.

سیدحمید حسینی عضو هیات‌رییسه اتاق تهران و رییس کمیسیون انرژی اتاق مشترک ایران و عراق نیز در این نشست مشترک گفت: میزان مبادلات دو کشور طی دو سال گذشته ثابت مانده و در شرایطی که عراق جایگاه نخست شرکای تجاری ایران را در اختیار داشت در حال حاضر به رده سوم سقوط کرده است. الحمدانی، رییس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق نیز در این نشست با تاکید بر تشکیل اتاق مشترک بازرگانی عراق و ایران در بغداد گفت: در عراق به دلیل شرایط خاصی که حاکم شده است تاکنون موفق نشده‌ایم این اتاق مشترک را راه‌اندازی کنیم، اما مدتی است که به فکر جایگزینی برای آن افتاده‌ایم که آن هم تشکیل شورای مشترک بازرگانان ایران و عراق است که مطابق با خواسته‌های حکومت

عراق نیز باشد.