پارچه فروشان خودشان ضرر می‌کنند

گروه بازرگانی- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با استناد به گزارش اتحادیه پارچه فروشان از «باز شدن» بازار پارچه خبر داد و در عین حال تصریح کرد که سازمان امور مالیاتی موضوع ابطال پروانه‌ کسب در صورت ادامه‌ تعطیلی بازار را اعلام کرده است. ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه پارچه فروشان نیز مانند طلافروشان باید به قانون تن دهند اگر نه خودشان ضرر می‌کنند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که اتحادیه‌ها و انجمن با مجلس داشتند و در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز توضیح داده شد، وعده دادیم که در صورتی که پارچه‌فروشان بازار را باز کنند و قانون اجرا شود، ما هم تحقیقات میدانی خود را مانند رسیدگی به اعتراض صنف طلا‌فروشی انجام می‌دهیم و مشکلات را حل می‌کنیم و بهتر از این موضوع نمی‌توانست اتفاق بیفتد.

وی در مورد چرایی پافشاری بنکداران پارچه برای ادامه‌ تعطیلی مغازه‌ها گفت: برای آموزش نه تنها تا پایان شهریور‌ماه به آنها وقت داده شد و قانونی اجرا نمی‌شد، بلکه پس از آن اگر وقت کافی نبود، مجددا زمان تمدید می‌شد؛ اما متاسفانه بهانه‌هایی هست، واقعا دست‌های پنهان موضوع را هدایت می‌کنند و این موضوع قابل قبول نیست. پارچه‌فروشان هرچه گفتند، برای آنها بستری را فراهم کردیم تا مشکلات برطرف شود؛ هیچ‌ ابهامی باقی نماند و کمیسیون اقتصادی نامه‌ رسمی به اتحادیه صنف پارچه‌فروشان داده، رییس شورای اصناف کشور نیز حضور داشت و همه توافق را قبول کردند، حال نمی‌دانم که پارچه فروشان دیگر دنبال چه موضوعی هستند.

فتحی‌پور در پاسخ به اینکه این دست‌های پنهان چه نفعی می‌برند، اظهار کرد: اینها یک تعدادی هستند که می‌خواهند در مملکت یک جریان بسازند؛ این اتفاق هم برای مملکت و کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه خودشان ضرر می‌کنند. قانون باید در کشور به‌طور جدی اجرا شود.

وی در مورد مطرح‌شدن مسائلی مثل اینکه پارچه‌فروشان نمی‌خواهند معاملات شفاف‌ شود، گفت: در این زمینه‌ها تحقیقات میدانی صورت خواهد گرفت و تا یک ماه دیگر نتیجه اعلام می‌شود.