قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی از مصوبه ستاد تنظیم‌بازار برای تامین و توزیع گسترده جو به قیمت تعادلی گفت: بر اساس مصوبه این ستاد به منظور حمایت از تولید داخلی و ایجاد تعادل در بازار نهاده‌های دامی، شرکت پشتیبانی امور دام از طریق اتحادیه‌های تعاونی و تشکل‌های تولیدی دامداری، جو را به قیمت تعادلی و به صورت گسترده توزیع خواهد کرد. مدرس خیابانی در گفت‌و‌گو با «مهر» با تاکید بر اینکه مدت‌ها است که وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار مرغ برنامه منسجمی را تدارک دیده است، افزود: توافق‌نامه دوجانبه‌ای میان وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی به امضا رسیده است که بر اساس آن، وزارت بازرگانی اطمینان داده که مرغ مازاد بر نیاز بازار داخلی را از تولیدکنندگان خریداری کند.

وی سقف ظرفیت اسمی تولید مرغ در کشور را ۲ میلیون تن عنوان و تصریح کرد: وزارت بازرگانی در خصوص مرغ مازاد بر نیاز بازار به تولیدکنندگان اطمینان می‌دهد که تولیدات آنها را خریداری کرده و ذخیره‌سازی خواهد کرد تا در ایام پرتقاضا از جمله ماه مبارک رمضان آن را روانه بازار کند.

به گفته مدرس‌خیابانی، همچنین دولت برای مازاد بر نیاز بازار نیز، در حال تدبیر است تا برای صادرات مرغ مازاد اقداماتی را انجام دهد.