اعتراض پارچه فروشان پیگیری می‌شود

گروه بازرگانی- رییس اتحادیه بنکداران پارچه گفته است که به مجلس شورای اسلامی نامه نوشته و خواستار حل و فصل مسائل بازار پارچه فروشان شده است با این حال رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه «نامه‌ای از اعتراض پارچه‌فروشان به مالیات بر ارزش افزوده دریافت نکرده‌ایم»، گفت: اگر نامه اتحادیه پارچه‌فروشان به کمیسیون برسد، جلسات مشترک با حضور اتحادیه‌ها و انجمن پارچه‌فروشان و نیز رییس سازمان امور مالیاتی در حضور نمایندگان برگزار و در مورد آنها تصمیم‌گیری خواهد شد. به گفته ارسلان فتحی‌پور برای حل مشکل پارچه فروشان تدبیری در مورد آنها اندیشیده می‌شود، همان طور که ابهام طلا‌فروشان در قانون مالیات برارزش افزوده با انجام تحقیقات میدانی و نظر مرکز پژوهش‌های مجلس و شورای اصناف و اتحادیه‌های طلافروشی برطرف و برخی از نرخ‌های آنها اصلاح شد، در مورد پارچه فروشان نیز نتیجه بررسی ظرف یکی، دو هفته آینده نهایی و اعلام خواهد شد.

فتحی‌پور در گفت‌و‌گو با «فارس» در واکنش به اظهارات برخی طلافروشان که اعلام می‌کنند هیچ کاری برای آنها نشده و مشکل‌شان به قوت خود باقی است، گفت: برخی از نرخ‌های آنها اصلاح و زوایای قانون برای آنها به روشنی بیان شد و نمایندگان مجلس اصرار دارند، اگر حقی از کسی ضایع شود، به کار آنها رسیدگی و موضوع برطرف ‌شود.

نماینده کلیبر و هوراند در مجلس افزود: برخی ضرایب مالیاتی ارزش افزوده برای طلافروشان تصحیح شد و همچنین سر و صدای آنها فروکش کرد و این بی‌انصافی است که عده‌ای بگویند هیچ کاری برای آنها نشده است.

وی تصریح کرد: گرچه هنوز نامه‌ای از پارچه‌فروشان به دست من نرسیده، اما تلاش می‌شود بعد از تعطیلات مجلس موضوع آن را پیگیری کنیم.