پولدارترین زن ایران نیستم

گروه بازرگانی - یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اعتراض به شایعه پراکنی یک سایت خبری که او را به عنوان پولدارترین زن ایران معرفی کرده است، می‌گوید: به دلیل اشتباه یک خبرگزاری، دوباره نامش به عنوان پولدارترین زن ایران، در سایت‌های خبری آورده شده است. سایت «تجارت نیوز» با انعکاس اظهارات اعتراض‌آمیز سیده فاطمه مقیمی، خاطرنشان کرده است: پنج‌شنبه هفته گذشته «خبرگزاری مهر» با نبش قبر از یک گزارش سوخته و تکذیب شده، بار دیگر نام رییس شورای بانوان بازرگان اتاق تهران را به عنوان «پولدارترین زن ایران» سر زبان‌ها انداخت و موجب ایجاد حاشیه‌های فراوان برای این فعال اقتصادی شد.

با این حال سیده فاطمه مقیمی در اعتراض به این اقدام گفت: سال گذشته فهرستی ۳۰ نفره با عنوان پولدارترین ایرانی‌ها منتشر شد که با حکم قضایی تمام نام‌ها پاک شد؛ اما انگار قرار نیست نام من از این لیست حذف شود. وی با بیان اینکه در جامعه ما پولدار بودن یک ضد ارزش است، گفت: من یک فرد معمولی‌ام که کارهایی انجام می‌دهم که برای اولین بار است خانم‌ها آن را انجام می‌دهند.

مقیمی با تاکید بر اینکه دادن صفاتی مانند پولدارترین زن ایرانی بیشتر جنبه تخریب دارد، با اشاره به اینکه نحوه اعلام این خبر به گونه‌ای است که حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده است؛ گفت: زندگی من به شدت معمولی است و تنها چندین برابر معمول کار می‌کنم.

به گفته مقیمی، دادن این نوع صفت‌ها تنها مانعی برای فعالیت‌های اجتماعی مانند کارآفرینی، برگزاری سمینارها، تدریس و... است. وی تصریح کرد: تلفن‌های تهدید آمیز، ایمیل‌های ملتمسانه و مراجعه‌کنندگانی که با نفرین می‌خواهند مشکلاتشان را رفع کنم، زندگی را برای من سخت کرده است.