قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی با بیان اینکه پرونده ذخیره‌سازی کالاها بسته نشده است، گفت: در مرحله جدید، شکر، گندم، روغن، برنج، جو، کنجاله و ذرت ذخیره‌سازی خواهد شد. حسین مدرس‌خیابانی در گفت‌وگو با «مهر» در مورد آخرین وضعیت ذخایر کالایی کشور و جزئیات ذخیره‌سازی کالاهای جدید گفت: در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، وزارت بازرگانی مکلف به ذخیره‌سازی ۱۳ قلم کالا بود، اما ادامه هدفمندی یارانه‌ها با ذخیره‌سازی ۵ قلم کالای استراتژیک گندم، برنج، روغن، شکر و سه قلم نهاده‌های دامی و کشاورزی شامل ذرت، کنجاله و جو خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مورد نهاده‌های دامی علاوه بر وزارت بازرگانی، سازمان تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی هم مکلف است از محل تولید داخلی این اقلام را خریداری و ذخیره‌سازی کرده تا بتوان ذخایر را حفظ کرد.

وی اظهار داشت: هنوز هم بخشی از کالاهایی که در قالب تکالیف طرح هدفمندی یارانه‌ها ذخیره‌سازی شده، توزیع نشده است و پرونده ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک برای پشتیبانی از قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بسته نشده است؛ ضمن اینکه بخشی از کالاها توزیع شده و البته در سه ماهه اول امسال نیز، اختیار توزیع به بخش خصوصی واگذار شده است.