سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان منحل نمی‌شود

گروه بازرگانی - معاون وزیر بازرگانی با رد شایعه انحلال سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد در ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت نه تنها منحل نمی‌شود، بلکه برای تقویت آن برخی سازمان‌های دیگر نیز با سازمان حمایت ادغام خواهند شد. محمدعلی ضیغمی، در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار «دنیای اقتصاد» مبنی بر انتقادهایی که طی چند ماه اخیر به عملکرد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت گرفته و اینکه احتمال انحلال این سازمان وجود دارد یا نه؟ خاطرنشان کرد: بحث انحلال این سازمان تا کنون در هیچ محفل رسمی مطرح نشده است. به گفته او حتی وزارتخانه جدید، برنامه‌هایی را برای تقویت این سازمان دارد و این برنامه‌ها در حال حاضر در مرحله کارشناسی است. معاون وزیر بازرگانی که در نشست مشترک با معاون اقتصادی و صنایع وزارت صنایع که البته در غیاب نماینده وزارت دوم انجام شد، با دفاع از عملکرد سازمان حمایت گفت: عملکرد سازمان نه تنها برای واحدهای تولیدی بازدارنده نیست، بلکه تاکنون تاثیر‌گذاری خوبی نیز داشته است. البته اظهارات معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در حمایت و تقویت سازمان حمایت در حالی است که طی روزهای گذشته برخی اخبار حکایت از احتمال انحلال این سازمان داشتند. محمود دودانگه، معاون برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی نیز هفته پیش در گفت‌وگو با «فارس» احتمال انحلال سازمان را رد نکرده و گفته بود که تا زمان شکل‌گیری انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان این سازمان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی همچنین در مورد برنامه‌های وزارتخانه جدید برای تنظیم بازار گفت: این بخش از مسوولیت‌های متولیان بازرگانی کشور به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. ضیغمی در پاسخ به سوالی درباره کاهش جذب شیر با اصلاح قیمت در این بخش نیز گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر کاهش جذب شیر نداشته‌ایم، در این بخش هماهنگی‌ها صورت گرفته و حتی به دلیل تغییر قیمتی جذب شیر برای آنکه دامدار با مشکل مواجه نشود شرکت‌های متخصص شیر را خریداری کرده و در فرآیند تولید فرآورده‌های لبنی به کار می‌گیرند.

مانور نظارتی رمضان، از امروز

معاون وزیر بازرگانی در عین حال اطمینان داد که در ماه رمضان با کمبود کالاهای اساسی از جمله، گوشت قرمز و سفید، روغن، برنج و خرما مواجه نخواهیم شد. ضیغمی گفت: مانور نظارتی رمضان از امروز در تهران و از فردا در سراسر کشور آغاز می‌شود. به گفته ضیغمی در ماه رمضان ۳۰۰ نمایشگاه عرضه کالا در سراسر کشور از ۵ مرداد ماه به مدت دست کم ۱۰ روز برپا خواهد شد و در کنار این نمایشگاه‌ها فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله اتکا، شهروند و رفاه اقدام به برگزاری جشنواره ویژه رمضان با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی خواهند کرد.

ابهام در تامین اعتبار سبد کالای کارمندان

پیش‌بینی‌های معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی از وضعیت مطلوب نظام تامین و توزیع مواد غذایی در ماه رمضان در حالی است که هنوز اعتبار لازم برای سبد کالایی وعده داده شده به کارمندان تامین نشده است.