ابلاغ آیین‌نامه اجرایی انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه‌های صنفی

گروه بازرگانی- وزیر بازرگانی الحاقیه آیین‌نامه اجرایی انتخابات هیات‌مدیره، اتحادیه‌های صنفی شامل نحوه برگزاری انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه‌های کشوری را پس از تصویب، جهت اجرا ابلاغ کرد. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، الحاقیه آیین‌نامه اجرایی انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه‌های صنفی، موضوع تبصره ۳ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی مشتمل بر نحوه برگزاری انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه‌های کشوری است. مهدی غضنفری این الحاقیه ۲۱ ماده‌ای و ۹ تبصره‌ای را به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف با صنوف و تعامل بیشتر اصناف با یکدیگر، همچنین حفظ و حمایت از حقوق صنفی و بهبود کمی‌و‌کیفی وضعیت کسب‌و‌کار و ارتقای جایگاه اصناف ابلاغ کرده است.

براین اساس در اجرای تبصره ۷ماده ۲۱ قانون نظام صنفی، دبیرخانه هیات عالی نظارت موظف است در خصوص تشکیل اتحادیه کشوری برای صنوفی که فعالیت شغلی مشابه دارند، بررسی‌های کارشناسی لازم را به عمل آورد و اسامی صنوف مذکور را جهت اظهار نظر به وزیر بازرگانی ارائه کند.

براساس این آیین‌نامه اتحادیه‌های کشوری با تصویب کمیسیون هیات عالی نظارت مجاز به صدور پروانه کسب در مناطقی از کشور هستند که واحدهای صنفی اتحادیه ندارند، ضمن اینکه دبیرخانه هیات عالی نظارت می‌تواند در صورت تجهیز زیرساخت‌های مخابراتی در استان‌ها نسبت به برگزاری انتخابات کشوری به صورت اینترنتی اقدام کند.