آمادگی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های استان

به گزارش اتاق ایران‌آنلاین، شهرام زارع در جلسه شورای گفت‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان چهارمحال و بختیاری، با شاره به تحقیق مرکز پژوهش‌های اتاق ایران درخصوص پایش محیط کسب‌وکار، افزود: بر این اساس چهارمحال و بختیاری با کسب امتیاز ۶.۱۱ از مجموع ۱۰امتیاز، رتبه ۲۲ کشور را کسب و نسبت به پاییز سال‌گذشته چهار پله ترقی کرد.

زارع تصریح کرد: در یک سال‌اخیر تعامل بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان بهبود یافته و عملکرد مرکز بهبود فضای کسب‌وکار ۱۰۰‌درصد رشد داشته‌است. وی گفت: مجموعه‌‌‌‌‌ای با ‌هزار مترمربع زیربنا در شهرکرد برای این اتاق خریداری‌شده‌است و تا یکی ۲ ماه آینده بهره‌‌‌‌‌برداری می‌شود.

زارع گفت: رفع موانع کسب‌وکار، برطرف‌کردن مشکلات صادرات مواد خام و نیمه‌‌‌‌‌خام، بر‌‌گزاری میزهای خدمت دستگاه‌های اجرایی دولتی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در دستور کار قرار دارد.

رئیس اتاق شهرکرد تاکید کرد: بر‌‌گزاری کمیسیون‌های تخصصی، حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری‌اسلامی ایران (اکسپو)، تشکیل دبیرخانه مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با اتاق اصناف و خانه صنعت و معدن استان، تشکیل ۸ انجمن، پیگیری قوانین رفع موانع کسب‌وکار و تعیین بسته‌‌‌‌‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران با جدیت دنبال و انجام شده‌است.

 در ادامه غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهید‌آیت‌الله رئیسی، فردی میدانی، عمل‌‌‌‌‌گرا و جهادی بود که حفظ اخلاق و معنویت در میدان سیاسی مهم‌ترین خصوصیت وی به‌شمار می‌رفت. استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رئیس‌‌‌‌‌جمهور شهید‌منشأ تحول در حوزه‌های داخلی و خارجی بود. وی با اشاره به رفع موانع قابل‌‌‌‌‌توجه در دوران فعالیت دولت سیزدهم، افزود: احیای ۶‌هزار کارخانه، کارگاه و بنگاه اقتصادی راکد و رونق بخشیدن به آنها از مهم‌ترین اقدام‌های آیت‌الله رئیسی بود که از این تعداد ۹۰ کارخانه، کارگاه و بنگاه اقتصادی مختص چهارمحال و بختیاری بود.

حیدری به‌عملکرد رئیس‌‌‌‌‌جمهور شهید‌در راستای امیدآفرینی و امیدافزایی به جامعه اشاره و تصریح کرد: آیت‌‌‌‌‌الله رئیسی به حفظ وحدت، همدلی و انسجام در کشور اعتقاد داشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به گام‌های بلند رئیس‌‌‌‌‌جمهور شهید ‌در حوزه خارجی برای سربلندی کشور، یادآور شد: آیت‌‌‌‌‌الله رئیسی پس از ریاست‌‌‌‌‌جمهوری در نخستین تعامل با کشورهای خارجی توانست واکسن کرونا را وارد و از فوت بسیاری هموطنان جلوگیری کند.

وی عضویت در سازمان‌های مهم اقتصادی دنیا مانند شانگهای و فعال‌شدن اقتصاد دیپلماسی را از دیگر اقدام‌های مهم رئیس‌‌‌‌‌جمهور شهید‌دانست و اظهار کرد: ارتقای صادرات و افزایش فروش نفت در بازارهای جهانی جزو برنامه‌های عملیاتی آیت‌الله رئیسی به‌شمار می‌رود. حیدری با اشاره به استقبال مردم برای حضور در مراسم تشییع رئیس‌‌‌‌‌جمهور شهید‌ و همراهانش گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید خلل و مشکلی در اداره امور کشور ایجاد شود و در این راستا مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید فعالیت‌های جهادی خود را تشدید کنند. استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این راستا تشریح و تبیین خدمات رئیس‌‌‌‌‌جمهور شهید‌به‌منظور امیدآفرینی بین مردم ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی توجه و تمرکز جدی برای جذب سرمایه‌گذاران را ضروری دانست و افزود: باید رفع موانع زنجیره ارزش به‌‌‌‌‌خصوص در ناحیه تخصصی صنعتی بادام سامان پس از تشکیل یک کارگروه ویژه انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تشکیل و فعال‌شدن کارگروه‌های رونق‌‌‌‌‌بخشی شامل کارگروه گردشگری، بوم‌‌‌‌‌گردی، طبیعت‌‌‌‌‌گردی، عشایری و کشاورزی، کارگروه کشاورزی و دام‌‌‌‌‌پروری و همچنین کارگروه تولید انبوه مسکن با هدف رفع مشکلات موجود متقاضیان سرمایه‌گذاری ضروری است. حیدری یادآور شد: تمرکز در بخش سرمایه‌گذاری باعث تحول در حوزه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری و تسریع در روند توسعه پایدار استان خواهد شد.

امین مالکی، نایب‌‌‌‌‌رئیس اتاق شهرکرد نیز در این نشست گفت: دولت و بخش‌خصوصی استان، گفت: بخش‌خصوصی برای شهادت رئیس‌‌‌‌‌جمهور و همراهانش داغدار شده‌است. وی رئیس‌‌‌‌‌جمهور شهید‌را مایه دلگرمی محرومان جامعه اعلام و تاکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در راستای تحقق اهداف شعار سال‌ و دولت گام برمی‌‌‌‌‌دارد. مالکی با اشاره به فعال‌بودن کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد، عنوان کرد: ۹۰‌درصد مشکلات ورودی به این کمیسیون‌ها با همکاری بخش‌خصوصی و مسوولان دستگاه‌های اجرایی دولتی در استان رفع می‌شود.

خلیل شریفی، رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست اتاق شهرکرد نیز گفت: ارائه مشوق‌‌‌‌‌های سرمایه‌گذاری برای رونق در ناحیه تخصصی صنعتی بادام سامان و تسریع در تکمیل زنجیره بادام ضروری است.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت برای ساخت‌‌‌‌‌وساز در ناحیه تخصصی صنعتی بادام سامان می‌تواند به رونق این منطقه کمک کند.در پایان سعید فیاضی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق شهرکرد گفت: این کمیسیون  یکی از کمیسیون‌های هفت‌‌‌‌‌گانه تخصصی اتاق بازرگانی است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌‌‌دستی استان در راستای رفع مشکلات موجود تلاش می‌کند. وی به تشکیل کمیته گردشگری کشاورزی در زیرمجموعه کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد اشاره و تاکید کرد: گردشگری کشاورزی در این استان ظرفیت و پتانسیل ویژه‌ای دارد، اما تاکنون هیچ مجوزی در این حوزه صادر نشده‌است.

وی با اشاره به آمادگی حداقل ۱۷۰ متقاضی فعالیت در حوزه گردشگری کشاورزی چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در صورت صدور مجوز برای واجدان شرایط در این حوزه اشتغال‌زایی ارزان و پایدار در مناطق مختلف استان ایجاد می‌شود. فیاضی تصریح کرد: هم‌اکنون طرح‌های گردشگری کشاورزی در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر کشور بر اساس تفاهم‌نامه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌‌‌دستی و وزیر جهادکشاورزی اجرا شده‌است که باید در چهارمحال و بختیاری الگو باشد.